Kostenposten doorberekenen aan eigenaar

🇬🇧 English translation

In dit support artikel lees je hoe je kostenposten kan doorberekenen aan eigenaren met een accommodatie. 

Sommige kostenposten kun je innen namens de eigenaar. Deze kostenposten dienen afgedragen te worden aan de eigenaar. Voor welke kostenpost dit van toepassing is bepaal je bij de afspraak van de eigenaar (indien afwijkend) of bij de commissie afspraak (indien voor alle eigenaren met deze commissie afspraak). Deze kostenposten worden meegenomen op de verhuurafrekening naar de eigenaar.

1. Instellen op commissie afspraak
2. Instellen op eigenaren niveau


Instellen op commissie afspraak

1. Ga naar het tabblad Eigenaren;
2. Kies in het rechter submenu voor Commissie afspraken;
3. Klik op de betreffende commissie afspraak om deze te bewerken of maak een nieuwe aan;
4. Selecteer bij Verreken kosten met de eigenaar de betreffende kosten en voer het percentage dat doorgezet moet worden in.
5. Voer, indien gewenst, een ander grootboekrekening in waarop de verrekening geboekt moet worden.


Instellen op eigenaren niveau

1. Open de accommodatie en ga naar het tabblad Eigenaar;
2. Klik op Nieuw om een nieuwe eigenarenafspraak te maken of klik op de startdatum en vervolgens op Bewerk om een wijziging te maken;

3. Selecteer bij Verreken kosten met de eigenaar de betreffende kosten en voer het percentage dat doorgezet moet worden in;
4. Voer, indien gewenst, een ander grootboekrekening in waarop de verrekening geboekt moet worden;
5. Sla de wijzigingen op.

Wanneer je de te verrekenen kosten in de commissie afspraak hebt ingesteld, zul je deze terugzien in de eigenaren afspraak. Mocht het zo zijn dat de percentages van de ingestelde kosten te hoog/laag zijn ingesteld, dan kun je in de eigenaren afspraak deze percentages overschrijven.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.