Vertalingen - Algemeen

Wanneer je de content in Booking Experts en/of in het CMS wilt weergeven in verschillende talen dan kun je dit middels de Vertaalapp automatisch laten vertalen. 

1. Inloggen via Booking Experts
2. Inloggen via ParkCMS
3. Vertaling aanvragen
4. Automatisch vertalingen bestellen
5. Vertaling controleren
6. Vertaling zoeken
7. Bestelde vertalingen
8. Tekst aanpassen

Inloggen via Booking Experts

1. Ga via het tandwieltje rechts bovenin naar de Parkinstellingen;
2. Kies in het rechter submenu voor Vertalingen;
3. Klik dan op Ga naar service.

Inloggen via ParkCMS

1. Kies in het linkermenu voor Instellingen;
2. Kies vervolgens voor Vertalingen;
3. Klik op Ga dan naar de Service.

Maak je nog geen gebruik van de translate app dan kun je dit op deze pagina aanvragen.

NB:
Heb je nog geen toegang tot de vertaalmodule dan kun je dit direct op deze pagina aanvragen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Vertaling aanvragen

Wanneer je naar de vertaalservice gaat, krijg je hier per taal een overzicht te zien van de onderdelen uit Booking Experts en het ParkCMS die nog niet vertaald zijn.

Wanneer een vertaling besteld is wordt deze doorgestuurd naar een vertaler. Op het moment dat de vertaling teruggestuurd is naar het systeem ontvang je hiervan een berichtje. Deze vertaling kun je dan controleren.

Automatisch vertalingen bestellen

Je kunt teksten automatisch laten vertalen zodat alle tekst die je in Booking Experts en/of het ParkCMS hebt ingevoerd direct doorgestuurd wordt naar de vertalers. 

Hiervoor kun je het schuifje verplaatsen naar ON.

Vertaling controleren

Als een vertaling teruggestuurd wordt door een vertaler dan ontvang je hiervan een notificatie. Je hebt dan 72 uur de tijd om de vertaling te beoordelen. Wanneer je een vertaling niet binnen deze termijn beoordeeld dan wordt deze automatisch goedgekeurd. 

Vertaling goedkeuren:
1. Ga naar de translation app;
2. Kies in het linker submenu voor Beoordeel vertalingen;
3. Kies Goedkeuren om de vertaling goed te keuren. Deze wordt dan automatisch in het systeem geplaatst.

Vertaling afwijzen:
1. Ga naar de translation app;
2. Kies in het linker submenu voor Beoordeel vertalingen;
3. Kies Afwijzen om de vertaling af te keuren; 
4. Geef aan wat er beter of anders moet. Dit wordt als bericht verstuurd naar de vertaler die de vertaling opnieuw gaat beoordelen.

Reageren op een vertaling:
Je kunt een bericht achterlaten voor de vertaler omtrent een vertaling.

1. Ga naar de translation app;
2. Kies in het linker submenu voor Beoordeel vertalingen;
3. Kies Reageer om een bericht voor de vertaler achter te laten;
4. Laat in het commentaarveld je bericht achter en klik op Opslaan.

Vertaling zoeken

Elke vertaling die wordt verstuurd krijgt een uniek 'Job-nummer'. Deze vertaling kun je dan ook altijd terugvinden aan de hand van dit Job-nummer.

1. Ga naar de translation app;
2. Kies in het linkermenu voor Vertalingen;
3. Voer in het zoekveld rechtsboven in het Job-nummer in en klik op Zoeken.

Bestelde vertalingen

Van elke bestelling die je plaatst worden de vertalingsverzoeken per zogeheten Batch in één keer verstuurd naar de juiste vertaler. Per Batch kun je zien hoeveel woorden er worden vertaald en wat de kosten hiervan zijn. In het overzicht kun je zien welke Batches zijn gefactureerd en welke nog niet.

1. Open de translation app;
2. Kies in het linker submenu voor Bestelde vertalingen.

Door te klikken op een Batch-regel kun je zien welke vertalingen met deze Batch aangevraagd zijn.

Tekst aanpassen

Wanneer je een bestaande tekst in het Nederlands aanpast dan wordt de aangepaste tekst niet standaard opnieuw vertaald, tenzij je 'automatisch vertalen' aan hebt staan. Wanneer je wilt dat de tekst opnieuw vertaald wordt zul je de content van de talen waarin je dit wilt laten vertalen moeten verwijderen.

1. Wijzig de invoertaal naar de taal waarvan je de content wilt verwijderen;
2. Open de content, maak het helemaal leeg en klik op Opslaan;
3. Via de vertaalapp kun je nu opnieuw een bestelling plaatsen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op