Verlaten Winkelmandje email

Is een potentiële gast bezig met een reservering, maar haakt hij toch af? Dan kan je automatisch een e-mail laten versturen naar deze afgehaakte, potentiële gast. In Booking Experts is voor iedere klant een sjabloon aangemaakt, welke standaard staat ingeschakeld. Dit sjabloon kan je vinden in Booking Experts bij: het tandwieltje, kies van voor 'Sjablonen' en dan 'Gast heeft boekingsproces verlaten'. Wanneer je geen gebruik wil maken van dit sjabloon kan je het uitvinken in Booking Experts bij 'Sjablonen'.

Wanneer wordt de e-mail gestuurd?

Er wordt gekeken naar twee eisen:

  • Heeft de boeker in de derde stap van het boekingsproces een e-mailadres ingevoerd?
  • En is de gast afgehaakt, zonder daadwerkelijk de reservering te plaatsen?

Deze potentiële gasten krijgen twee à drie uur nadat iemand voor het laatst iets aangepast heeft aan de boeking een e-mail. 

Personalisatie van de e-mail

De e-mail is qua vormgeving en teksten te personaliseren voor jou als organisatie. Dit kun je doen onder het kopje 'Sjablonen' in Booking Experts. Klik bij het sjabloon 'Gast heeft boekingsproces verlaten' op de naam en vervolgens rechtsboven op 'Bewerk'. Voor meer uitleg kan je gebruik maken van het support artikel over sjablonen. Uiteraard worden de tags ingeladen op basis van de door de potentiële gast ingevoerde gegevens en jouw organisatie gegevens.  


'Boeking afronden': de link achter deze knop brengt de gebruiker terug naar de laatste stap van de reservering.

Tags: 

  • emailadres* > het e-mailadres welke ingesteld staat als 'Contact email' onder de Zoek en Boek Instellingen in het BEX CMS 
  • checkout_portal_booking.greeting > Begroeting
  • r.rentable_name > naam van type accommodatie
  • r.start_date > de door de klant geselecteerde aankomstdatum 
  • r.end_date > de door de klant geselecteerde aankomstdatum 
  • telefoonnummer* > het telefoonnummer zoals ingesteld staat onder organisatie instellingen 
  • reserveringsnummer > het nummer van de reservering organisatie_naam > Naam van organisatie / park 

Note: Heb je geen organisatie telefoonnummer of e-mailadres ingevoerd? Geen probleem, dan versturen we de e-mail zonder deze informatie. 

Hoe kan ik de prestaties van de mail inzien?

We hebben de link achter de knop 'Reservering afronden' voorzien van UTM tagging, zodat je in Google Analytics de statistieken kan inzien van gebruikers welke op de link geklikt hebben. 

We geven de volgende UTM tags mee:

  • utm_campaign= abandoned_cart_email
  • utm_medium=email
  • utm_source=bookingexperts

Door in Analytics naar 'Acquisitie' en dan 'Campagnes' te gaan, zal je daaronder de campagne 'nietbevestigdeboeking' terugvinden.

OF

Ga in Google Analytics naar 'Acquisitie' > 'Alle verkeer' > 'Bron/medium' en zoek in de zoekbalk naar 'Abandoned'. Het kan zijn dat de gegevens niet direct zichtbaar zijn, probeer dan eerst de periode aan te passen naar bijvoorbeeld 30 dagen.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.