E-mail - Verlaten Winkelmandje

🇬🇧 English translation

Is een potentiële gast bezig met een reservering, maar haakt hij toch af? Dan kan je automatisch een e-mail laten versturen naar deze afgehaakte, potentiële gast. Als je ons CMS gebruikt, kun je de zogenoemde verlaten winkelmandje e-mail (abandoned cart mail) instellen. 

Wil je gebruik maken van de verlaten winkelmandje e-mail? Stuur dan een e-mail naar support@bookingexperts.nl. 

1. Wanneer wordt de e-mail gestuurd?
2. Hoe ziet deze e-mail eruit?
3. Hoe kan ik de prestaties van de mail inzien?


Wanneer wordt de e-mail gestuurd?

Er wordt gekeken naar twee eisen:

  • Is er tijdens het reserveren een e-mailadres ingevoerd?
  • En is de gast afgehaakt, zonder daadwerkelijk de reservering te plaatsen?

Deze potentiële gasten krijgen een uur/anderhalf uur later de e-mail. 


Hoe ziet deze e-mail eruit?

De e-mail is qua vormgeving en teksten  niet te personaliseren voor jou als organisatie. Uiteraard worden de tags ingeladen op basis van de door de potentiële gast ingevoerde gegevens en jouw organisatie gegevens.  

' Reservering afronden' > De link achter deze knop brengt de gebruiker terug naar de laatste stap van de reservering.

Tags: 

  • klant_naam > naam van de klant 
  • type_naam > naam van type accommodatie
  • aankomstdatum > de door de klant geselecteerde aankomstdatum 
  • vertrekdatum > de door de klant geselecteerde aankomstdatum 
  • telefoonnummer* > het telefoonnummer zoals ingesteld staat onder organisatie instellingen 
  • emailadres* > het e-mailadres welke ingesteld staat als 'Contact email' onder de Zoek en Boek Instellingen in het ParkCMS 
  • reserveringsnummer > het nummer van de reservering 
  • naam_organisatie > Naam van organisatie / park 

Note: Heb je geen organisatie telefoonnummer of e-mailadres ingevoerd? Geen probleem, dan versturen we de e-mail zonder deze informatie. De e-mail zal er dan als volgt uit zien:


Hoe kan ik de prestaties van de mail inzien?

We hebben de link achter de knop 'Reservering afronden' voorzien van UTM tagging, zodat je in Google Analytics de statistieken kan inzien van gebruikers welke op de link geklikt hebben. 

We geven de volgende UTM tags mee:
utm_campaign= abandoned_cart_email
utm_medium=email
utm_source=bookingexperts

Door in Analytics naar 'Acquisitie' > 'Campagnes' te gaan, zal je daaronder de campagne 'nietbevestigdeboeking' terugvinden.
OF
Ga in Google Analytics naar 'Acquisitie' > 'Alle verkeer' > 'Bron/medium' en zoek in de zoekbalk naar abandoned. Het kan zijn dat de gegevens niet direct zichtbaar zijn, probeer dan eerst de periode aan te passen naar bijvoorbeeld 30 dagen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op