Voorraadbeheer in arrangement zonder kortingsactie op huur

🇬🇧 English translation

In dit artikel leggen we uit hoe je een optionele of backoffice kostenpost in een arrangement zonder kortingsactie op huur en zonder verplichte kostenposten kunt rekenen. 

Wanneer je een arrangement zonder kortingsactie op huur wil aanmaken met een kostenpost die bijvoorbeeld per nacht of per persoon per nacht staat ingesteld met een voorraad en je wil hier een vast bedrag voor rekenen, dan kun je dit middels twee kostenposten in dit arrangement verwerken. Je maakt hiervoor één kostenpost met een voorraad en één kostenpost zonder voorraad aan.

Op deze manier loopt de voorraad goed en eventuele automatische taken die gekoppeld zijn aan de kostenpost. Boekt men het arrangement, dan wordt de voorraad in mindering gebracht.

Let wel: Dit is alleen geldig als je de voorraad goed wil laten lopen wanneer je gebruik maakt van een arrangement zonder kortingsactie op huur.

Hieronder zie je een voorbeeld van twee kostenposten die verwerkt worden in een arrangement. 

  • Kinderstoel per nacht voor €10 met een voorraad van 15 stuks.
  • Kinderstoel (arrangement) vast bedrag zonder voorraad.

Als je een arrangement wil aanmaken waarin je de prijs van deze kostenpost wil overschrijven dien je dit als volgt te doen:

  • Voeg de kostenpost kinderstoel (met voorraad) toe aan het arrangement en stel €0 in. 
  • Voeg de kostenpost kinderstoel (arrangement - zonder voorraad) toe en stel de gewenste prijs in.

Let wel: In bovenstaande afbeelding zijn 'met voorraad en zonder voorraad' verwerkt om het voor jou als lezer duidelijker te maken. Dit hoef je niet aan de gast te tonen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.