Mollie App

🇬🇧 English translation

Met de komst van de App Store is de betaalprovider koppeling met Mollie omgezet naar een applicatie. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s). 

1. Account aanmaken
2. Installeren van de applicatie
3. Betaalprovider app aanmaken en koppelen in Booking Experts


1. Account aanmaken

Wil je online betalingen goed afhandelen? Werk dan met Mollie. Mollie kenmerkt zich door haar gemak, snelheid en veiligheid betreffende online betalingen. Binnen enkele minuten heb je een account opgezet en kun je betalingen ontvangen. Klik hier voor meer uitleg over hoe je een account aanmaakt.


2. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de  App Store;
2. Kies vervolgens de  Mollie App;

3. Klik bij de applicatie op   Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);

5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. De app is geautoriseerd. Om betalingen te kunnen verwerken dien je nog wel een koppeling op te zetten met Mollie Connect. Klik op “Connect via Mollie” om te beginnen.

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉

Log vervolgens in met je Mollie gegevens en doorloop de stappen.


3. Betaalprovider app aanmaken en koppelen in Booking Experts

Wanneer je een account bij Mollie hebt aangemaakt en je de Mollie App geïnstalleerd hebt, kun je deze koppelen in Booking Experts. Per administratie en valuta kun je een aparte betaalprovider app koppelen. Om een betaalprovider app te koppelen dien je de volgende stappen te doorlopen:

1. Ga via het  tandwieltje naar het submenu Betaalproviders;
2. Klik op  Nieuw om een nieuwe koppeling te maken;
3. Selecteer de Betaalprovider app;

4. Voer een Omschrijving in voor de betaalprovider app;
5. Selecteer de hiervoor aangemaakte Betaalprovider app (Mollie);
6. Geef aan of deze betaalprovider gebruikt mag worden voor betalingen via de kassa;
7. Kies, indien beschikbaar voor de kassa als je ook gebruikt maakt van de pin terminals van Mollie
8. Kies op welke facturen deze van toepassing is; 
9. Selecteer de gewenste Betaalmethode voor de betalingen;
10. Kies betaalmethode voor Chargebacks, laat leeg om betaalmethode voor facturen te gebruiken;
11. Voeg de betaalprovider app toe;

12. Wijs indien nodig de betaalprovider app toe aan de betreffende valuta;

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.