CAT App

Werk jij met CAT of ben je van plan om dit te doen? Lees dan dit support artikel waarin we je precies uitleggen hoe de CAT App koppeling werkt.

Installeren van de app

Voor het installeren van de CAT app, ga je naar de App Store via het marktkraam icoontje. Hier kies je voor de CAT app en vervolgens klik je op 'Installeer'. Je krijgt dan een scherm te zien met de informatie die uitgelezen kan worden door de app en helemaal onderaan kies je de administratie(s) waarvoor deze app geïnstalleerd moet worden.

Om de app te kunnen installeren, dien je toegang te hebben tot de App Store. Je ziet in dit geval een marktkraampje bovenin je menubalk van Booking Experts staan. Indien je dit marktkraampje niet zit, kun je een organisatiemanager vragen om je de App Store rechten te geven.

Nadat de app is geautoriseerd, klik je op 'OK' om door te gaan.

App instellen

Om de app van CAT op de juiste manier in te stellen, kies je bij 'Commando's' voor 'Instellingen'. Hier voer je vervolgens de URL in die je van CAT ontvangt en daarna kun je de instellingen opslaan.

De URL die je hier nodig hebt, is een extern IP-adres, gevolgd door een extern te benaderen poort. Als voorbeeld: http://141.136.125.130:15071

Kaarttypes synchroniseren

CAT-producten kunnen gebruikt worden om automatisch kaarten te genereren voor reserveringen in Booking Experts. Denk bijvoorbeeld aan kentekenkaarten of douche passen. Hierdoor wordt het dus ook mogelijk zijn om gasten automatisch in te laten checken na een succesvolle transactie.

Om producten aan te kunnen maken dien je eerst de kaarttypes vanuit CAT naar de app te synchroniseren. Dit doe je door bij 'Commando's te kiezen voor 'Kaarttypes en producten' en vervolgens te klikken op 'Kaarttypes synchroniseren'.

Producten aanmaken

Nadat de kaarttypes vanuit CAT zijn gesynchroniseerd, kun je producten gaan toevoegen aan deze kaarttypes. Deze producten voeg je toe door op de betreffende kaart te klikken en vervolgens op 'Producten'. Hier kun je dan via '+Toevoegen' een nieuwe kaart toevoegen. Bij het aanmaken van een product, voer je de volgende gegevens in:

Algemeen

Hier vul je de naam van het product in en kies je de administratie waarvoor het product geldig is.

Aantal kaarten

Hier kies je de berekening van de hoeveelheid kaarten die je per reservering wilt uitgeven. Je hebt hierbij keuze uit:

  • 1 per verblijf
  • 1 per persoon - hierbij kun je ook de mee te tellen personen invullen op basis van gastgroep.
  • Per aantal afgenomen stuks

Aantal punten —> Saldoberekening

Onder dit kopje bepaal je het zogenoemde 'Saldo' dat op de kaart gezet wordt. Dit is bijvoorbeeld relevant bij kentekenkaarten. Hierbij kun je twee keuzes maken:

  • Puntenberekening: hoe vaak moet het puntenaantal berekend worden, waarbij je kunt kiezen uit: (1) Vaste hoeveelheid, (2) Per persoon, en (3) Per persoon per dag.
  • Aantal: hoe veel punten er toegekend moeten worden per ingestelde frequentie.

Kies je dus voor een puntenberekening per persoon per nacht, dan wordt er voor een reservering van vier nachten voor vier personen een 'Saldo' van zestien toegekend.

Binnen CAT bepaal je of het 'Saldo' op de kaart wordt gezet als bedrag of puntenaantal.

Aantal credits —> Puntenberekening

  • Aantal punten en/of credits: Zie het kopje 'Punten en credits' in dit artikel.
  • Filters: Indien gewenst kun je hier filters toepassen op basis van objectlabels, types, of kostenposten (met onderscheid tussen verplichte kosten en extra's).
    • Op object label
    • Op type
    • Op kostenposten
      • Op verplichte kosten
      • Op extra's (door de gast gekozen kostenposten)
  • Eventuele vaste start- en eindtijd van de kaarten
  • Vink indien gewenst 'Wacht op check-in' aan

Met het vinkje 'Wacht op check-in', kun je er voor zorgen dat een vrijstelling direct actief wordt op het moment dat je de gast incheckt. Indien je dit vinkje uitzet, krijgt de gast pas toegang vanaf de ingevulde starttijd.

  • Vink indien gewenst 'Automatische check-in' aan.

Met het vinkje 'Automatische check-in' kun je ervoor zorgen dat een reservering automatisch wordt ingecheckt op het moment dat het kenteken geregistreerd wordt door de slagboom.

  • Vink indien gewenst 'Verstuur kaarten naar de gast' aan.

Kaarttypes en producten bewerken

indien een kaarttype of product niet de juiste instellingen heeft kun je deze naar wens bewerken.

Kies bij Commando's voor Kaarttypes en producten.

Voor kaarttype: Klik op de naam van het kaarttype welke je wilt bewerken.

Voor product: Klik of op het nummer van producten.

Klik op Bewerken om het kaarttype of het product aan te passen.

Let op! Je kan binnen het kaarttype ervoor kiezen om een pincode te genereren. Deze pincode wordt vervolgens middels het Applicatiebericht sjabloon CAT-kaart verzending naar de gast verstuurd per mail (en eventueel per SMS).

Voer de gewenste wijzigingen uit en sla de wijzigingen op.

Printers instellen

Om kaarten te kunnen printen dien je eerst de printers vanuit CAT naar de app te synchroniseren.

Kies bij Commando's voor Printers en klik op Printers synchroniseren.

Printers bewerken

Bij het synchroniseren van de printers vanuit CAT wordt de daar ingestelde naam overgenomen. Je kan dit personaliseren door de printers te bewerken.

Klik op de naam van de printer en klik op Bewerken.

Pas de naam naar wens aan en sla de wijziging op.

Kaarten bij de reservering (extra kaarten toevoegen)

Het is mogelijk om bij de reservering de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Kaarten voor reserveringen kunnen automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten. Je kan ook handmatig kaarten toevoegen indien een gast bijvoorbeeld een extra toegang krijgt.

Ga naar de betreffende reservering en klik bovenaan op Apps en kies vervolgens CAT Kaarten.

Hier kun je de gegevens van de kaart zien. Klik indien gewenst op +Toevoegen om een nieuwe kaart toe te voegen aan de reservering.

Kaarten bij de eigenaar (extra kaarten toevoegen)

Het is mogelijk om bij de eigenaar de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Kaarten voor eigenaren kunnen niet automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten. Je dient deze handmatig toe te voegen indien een eigenaar bijvoorbeeld een extra toegang krijgt.

Ga naar de betreffende eigenaar en klik bovenaan op Apps en kies vervolgens voor CAT Kaarten.

Hier kun je de gegevens van de kaart zien. Klik indien gewenst op  +Toevoegen om een nieuwe kaart toe te voegen voor de eigenaar. 

Dit werkt gelijk aan de manier bij de reserveringen hierboven beschreven.

Kaarten printen, versturen, blokkeren, herstellen, verwijderen en bewerken

Het is mogelijk om bij de reservering of eigenaar de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Deze kunnen ook aangepast worden indien nodig.

Ga naar de betreffende reservering of eigenaar en klik bovenaan op Apps en kies vervolgens CAT Kaarten.

Printen:

Kies de gewenste printer en selecteer de gewenste kaarten om te printen. Klik vervolgens op Geselecteerde kaarten printen.

Versturen, blokkeren, herstellen, verwijderen en bewerken:

Klik op het ID van de betreffende kaart en kies de gewenste handeling.

Applicatiebericht sjabloon instellen

Wanneer je de app succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de Applicatiebericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de toegangscode te personaliseren en te activeren.

Ga hiervoor naar het Tandwieltje en kies in het submenu voor Sjablonen.

Kies vervolgens voor Applicatiebericht sjablonen.

Klik op CAT-kaart verzending om deze te bewerken.

Let op! de tag {{ card_number_2 }} dient gebruikt te worden om de code te tonen in de mail of sms.

Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een Bird account gekoppeld te hebben aan de administratie). Sla het applicatiebericht sjabloon op.

Transacties inzien

Wil je alle transacties inzien? Klik dan bovenaan Booking Experts op Apps en klik op CAT Transacties en Kaarten.

Hier zie je alle transacties in, waarbij je kunt filteren op dag- en tijdstip en daarnaast kan je het zoekveld gebruiken voor verdere specificatie. 

Poort openen

Wil je een poort openen? Klik dan bovenaan Booking Experts op Apps en klik dan op CAT Locatie openen. Hier selecteer je de juiste locatie en open je deze. 

Geldigheid van de kaart na het uitchecken van de gast

Zodra de gast is uitgecheckt, dan is de kaart 30 minuten geldig. De gast heeft dus 30 minuten de tijd om het park uit te rijden. Echter, dit werkt anders zodra de standaard uitchecktijd van het type nadert. Stel dat de standaard uitchecktijd voor het type 11 uur is. Een gast komt om 10:45 aan de balie en wil graag uitchecken. De gast heeft vervolgens 15 minuten om door de slagbomen te rijden.

🇩🇪🇬🇧

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.