CAT App

🇬🇧  Engelse vertaling

Werk jij met CAT of ben je van plan om dit te doen? Lees dan dit support artikel waarin we je precies uitleggen hoe de CAT App koppeling werkt.

1. Installeren van de applicatie
2. Kaarttypes en producten aanmaken
3. Kaarttypes en producten bewerken
4. Printers instellen
5. Printers bewerken
6. Kaarten bij de reservering (extra kaarten aanmaken)
7. Kaarten bij de eigenaar (extra kaarten aanmaken)
8.& Kaarten printen, versturen, blokkeren, herstellen, verwijderen en bewerken
9. Applicatiebericht sjabloon instellen
10. Transacties inzien
11. Poort openen
12. FAQ - Veel gestelde vragen


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren, dien je toegang te hebben tot de App Store. Je ziet in dit geval een marktkraampje bovenin je menubalk van Booking Experts staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag aan een van je collega's de Manager rechten op organisatieniveau.

1. Klik op het icoontje voor de  App Store;
2. Kies vervolgens de  CAT App;

3. Klik bij de applicatie op Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);
5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. De app is geautoriseerd. Klik op OK om door te gaan;

7. Kies bij  Commando's voor Instellingen;

8. Voer de URL in welke je van CAT ontvangt en sla de instellingen op. 

Let op! Het URL dat je hier nodig bent is een extern IP adres gevolgd door een extern te benaderen poort. Voorbeeld: http://141.136.125.130:15071

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Kaarttypes en producten aanmaken

CAT producten kunnen gebruikt worden om automatisch kaarten te genereren voor reserveringen in Booking Experts. Hierdoor zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om gasten automatisch in te laten checken na een succesvolle transactie. Om producten aan te kunnen maken dien je eerst de kaarttypes vanuit CAT naar de app te synchroniseren.

1. Kies bij  Commando's voor Kaarttypes en producten;

2. Klik op Kaarttypes synchroniseren;

3. De kaarttypes zullen nu vanuit CAT naar de CAT app worden gesynchroniseerd;
4. Klik op een van de kaarttypes;

5. Klik op Producten;

6. Klik op + Toevoegen;
7. Voer de gegevens in;

  • Naam van het product;
  • De administratie waarvoor het product geldig is;
  • Hoeveelheid; Per verblijf, per persoon of per afgenomen aantal
  • Filters, indien gewenst;
    • Op accommodatielabel;
    • Op type;
    • Op kostenposten;
      • Op verplichte kosten;
      • Op extra's (door de gast gekozen kostenposten);
  • Eventuele vaste start en eindtijd van de kaarten;
  • Vink indien gewenst 'Wacht op check-in' aan;

Hiermee kun je er voor zorgen dat een vrijstelling direct actief wordt op het moment dat je de gast incheckt. Indien niet aangevinkt, dan zal de gast pas vanaf de gewenste start tijd toegang krijgen.

  • Vink indien gewenst 'Automatische check-in' aan.

Hiermee kun je er voor zorgen dat een reservering direct wordt ingecheckt op het moment dat het kenteken geregistreerd aan de slagboom wordt door de applicatie.

  • Vink indien gewenst 'Verstuur kaarten naar de gast' aan.

Voeg het product toe en herhaal naar wens.


3. Kaarttypes en producten bewerken

indien een kaarttype of product niet de juiste instellingen heeft kun je deze naar wens bewerken.

1. Kies bij  Commando's voor Kaarttypes en producten;

2. Voor kaarttype: Klik op de naam van het kaarttype welke je wilt bewerken;
3. Voor product: Klik of op het nummer van producten;
4. Klik op Bewerken;

Let op! Je kan binnen het kaarttype ervoor kiezen om een pincode te genereren. Deze pincode wordt vervolgens middels het Applicatiebericht sjabloon CAT-kaart verzending naar de gast verstuurd per mail (en eventueel per SMS).

5. Voer de gewenste wijzigingen uit en sla de wijzigingen op.


4. Printers instellen

Om kaarten te kunnen printen dien je eerst de printers vanuit CAT naar de app te synchroniseren.

1. Kies bij  Commando's voor Printers;

2. Klik op Printers synchroniseren;


5. Printers bewerken

Bij het synchroniseren van de printers vanuit CAT wordt de daar ingestelde naam overgenomen. Je kan dit personaliseren door de printers te bewerken.

1. Klik op de naam van de printer;
2. Klik op Bewerken;

3. Pas de naam naar wens aan en sla de wijziging op.


6. Kaarten bij de reservering (extra kaarten toevoegen)

Het is mogelijk om bij de reservering de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Kaarten voor reserveringen kunnen automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten. Je kan ook handmatig kaarten toevoegen indien een gast bijvoorbeeld een extra toegang krijgt.

1. Ga naar de betreffende reservering;
2. Klik bovenaan op Apps en kies vervolgens CAT: Kaarten;

3. Hier kun je de gegevens van de kaart zien;
4. Klik indien gewenst op  Toevoegen om een nieuwe kaart toe te voegen voor de reservering.


7. Kaarten bij de eigenaar (extra kaarten toevoegen)

Het is mogelijk om bij de eigenaar de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Kaarten voor eigenaren kunnen niet automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten. Je dient deze handmatig toe te voegen indien een eigenaar bijvoorbeeld een extra toegang krijgt.

1. Ga naar de betreffende eigenaar;
2. Klik bovenaan op  Apps en kies vervolgens CAT: Kaarten;

3. Hier kun je de gegevens van de kaart zien;
4. Klik indien gewenst op  Toevoegen om een nieuwe kaart toe te voegen voor de eigenaar. 

Dit werkt gelijk aan de manier bij de reserveringen hierboven beschreven.


8. Kaarten printen, versturen, blokkeren, herstellen, verwijderen en bewerken

Het is mogelijk om bij de reservering of eigenaar de details van de kaart(en) in te zien die bij CAT bekend zijn. Deze kunnen ook aangepast worden indien nodig.

1. Ga naar de betreffende reservering of eigenaar;
2. Klik bovenaan op  Apps en kies vervolgens CAT: Kaarten;

Printen:

1. Kies de gewenste printer;
2. Selecteer de gewenste kaarten om te printen;
3. Klik op Geselecteerde kaarten printen.

Versturen, blokkeren, herstellen, verwijderen en bewerken:

1. Klik op het ID van de betreffende kaart;
2. Kies de gewenste handeling.


9. Applicatiebericht sjabloon instellen

Wanneer je de applicatie succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de  Applicatiebericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de toegangscode te personaliseren en te activeren.

1. Ga naar het  Tandwieltje;
2. Kies in het submenu voor  Sjablonen;
3. Kies voor  Applicatiebericht sjablonen;

4. Klik op CAT-kaart verzending om deze te bewerken;

Let op! de tag {{ card_number_2 }} dient gebruikt te worden om de code te tonen in de mail of sms.

5. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een MessageBird account gekoppeld te hebben aan de administratie);
6. Sla het applicatiebericht sjabloon op.


10. Transacties inzien

Wil je alle transacties inzien? Dat doe je als volgt. 

1. Klik je bovenaan Booking Experts op Apps;
2. Klik op op CAT: Trancties.

Hier zie je alle transacties in, waarbij je kunt filteren op dag- en tijdstip en daarnaast kan je het zoekveld gebruiken voor verdere specificatie. 


11. Poort openen

Wil je een poort openen? Dat doe je als volgt.

1. Klik je bovenaan Booking Experts op Apps;
2. Klik dan op CAT: Locatie openen

Hier selecteer je de juiste locatie en open je deze. 


12. FAQ - Veel Gestelde Vragen

Hoe lang is de kaart geldig na het uitchecken van de gast?

Zodra de gast is uitgecheckt, dan is de kaart 30 minuten geldig. De gast heeft dus 30 minuten de tijd om het park uit te rijden. Echter, dit werkt anders zodra de standaard uitchecktijd van het type nadert. Stel dat de standaard uitchecktijd voor het type 11 uur is. Een gast komt om 10:45 aan de balie en wil graag uitchecken. De gast heeft vervolgens 15 minuten om door de slagbomen te rijden.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.