Optimaliseer jouw social media voor meer verkeer!
De organische social media kanalen zijn erg belangrijk voor bedrijven. Klanten vinden bedrijven die social media gebruiken belangrijk. Social media zorgt ervoor dat klanten op een laagdrempelige manier contact kunnen opnemen. Het is de perfecte kans om jouw bedrijf te promoten, content te delen en informatie te verschaffen. Wil je weten hoe jij de organische kanalen kunt optimaliseren? Wij hebben een paar simpele tips voor jullie!
Het bereiken van klanten via Facebook is belangrijk om merkbekendheid te creëren en klanten te binden aan jouw bedrijf. Maar ook om verkeer naar de website krijgen, organische conversies realiseren en nieuwe klanten genereren. Hoe zorg je ervoor dat jouw Facebook pagina optimaal ingezet wordt? Hieronder vind je een checklist om dit te doen!
- Plaats een link naar jouw website onder ‘Info’.
- Plaats linkjes van jouw andere social media kanalen onder ‘Info’.
- Voeg een knop toe met een link naar jouw website.
- Koppel recensies aan jouw Facebook pagina.
- Stel zoveel mogelijk contactmogelijkheden in.
- Zorg ervoor dat de post een relevante link bevat naar de juiste pagina.
- Post regelmatig een bericht (minimaal 2 keer per maand).
Instagram is hét platform om interactie te creëren met je volgers. Instagram is een platform dat steeds belangrijker voor bedrijven wordt. De content op Instagram is meestal persoonlijker en creatiever dan op Facebook of LinkedIn. Wij vertellen je in onderstaande checklist hoe je jouw Instagram pagina kan optimaliseren.
- Zet een link naar jouw website in de beschrijving.
- Zet een korte omschrijving van jouw park in de beschrijving.
- Zorg voor mooie foto’s waar mensen op staan, dit zorgt voor sfeer en beleving.
- Gebruik hashtags in de Instagram posts, deze vergroten je bereik. Mensen die jou nog niet volgen kunnen op deze manier in aanraking komen met jouw profiel.
- Post regelmatig (minimaal 2 keer per maand).
YouTube
YouTube is een eigendom van Google. Als je goede landingspagina’s op jouw website hebt en deze ‘zoekwoorden’ gebruikt in video’s op YouTube zullen de video’s sneller gevonden worden en belandt jouw website hoger in de Google zoekresultaten. Een super makkelijke manier om meer verkeer naar jouw website te krijgen. Hieronder vind je een checklist hoe jij jouw YouTube kanaal optimaliseert.
- Claim de naam van jouw bedrijf op het YouTube kanaal.
- Zet een knop in de header van jouw YouTube kanaal en link deze naar de website.
- Zorg ervoor dat de beschrijving van de video’s tekst bevatten met zoekwoorden van een pagina.
- Zorg ervoor dat de beschrijving van de video’s een link naar de juiste pagina op jouw website hebben.
- Zorg voor een aantrekkelijke thumbnail. Dit is een verkleinde weergave van een afbeeldingsbestand. Dit kan leiden tot meer klikken.
LinkedIn is een zakelijk social media platform. Het is één van de grootste websites van de wereld. Daarom is het extra belangrijk om een goed werkend profiel te hebben voor jouw bedrijf. Het is een perfect platform om connecties te maken en informatie over jouw bedrijf te delen. Met deze korte checklist zorg je er al voor dat je meer verkeer naar jouw website krijgt.
- Voeg een knop toe aan jouw profiel met een link naar de website.
- Voeg bij ‘Info’ een korte beschrijving van jouw bedrijf toe, linkjes naar andere social media platformen, linkje naar de website, locatie van jouw bedrijf en contactmogelijkheden.
- Zorg ervoor dat de berichten een link naar de juiste landingspagina bevatten.
- Zorg ervoor dat je regelmatig berichten plaatst (minimaal 2 keer per maand).
Tot slot…Pinterest! Ook achter Pinterest zit een algoritme zoals bij Google. Dit algoritme verspreidt content die potentiële klanten bewaren onder weer een grote groep andere mensen. Deze berichten verschijnen bijvoorbeeld op de homepagina van gebruikers. Een Pinterest profiel is dus zeker handig! Zo optimaliseer je jouw profiel:
- Maak verschillende borden aan en plaats hier berichten in.
- Zorg voor duidelijke foto’s met een korte beschrijving en een link naar een landingspagina.
- Zorg dat jouw account een korte beschrijving bevat die mensen lezen zodra zij op jouw profiel terecht komen.