Openstaande betalingen
In het overzicht van openstaande betalingen worden alle boekingen en facturen verzameld welke de betaaldeadline hebben overschreven.
Op deze pagina kun jij herinneringen, aanmaningen en sommaties versturen. Wanneer een factuur of boeking in aanmerking komt voor een herinnering, aanmaning of sommatie is afhankelijk van de ingestelde betalingsregeling en uitsteltermijnen.
Betaalherinneringen
Onderdeel van de administratie-instellingen zijn de uitsteltermijnen. Hier kun je instellen hoeveel dagen uitstel een gast krijgt bij iedere stap binnen het proces van de betaalherinneringen.
BIj het instellen van de uitsteltermijnen zit je vast aan de regels van de wet. Zo moet er minimaal 14 dagen zitten tussen het sturen van de eerste herinnering en de aanmaning. Lees hier meer.
Na een x aantal dagen komt de factuur automatisch terug in het overzicht van openstaande betalingen en daarbij ook in aanmerking voor de volgende herinnering/aanmaning.
Sjablonen betaalherinneringen
Voor de verschillende betaalherinneringen zijn er een aantal sjablonen in Booking Experts aangemaakt.
Herinnering net voordat de betaaltermijn verstrijkt
Deze wordt automatisch verstuurd door Booking Experts.
Indien je bent overgestapt naar facturatie bij vertrek zal deze gebruikt worden voor boekingen waar nog geen factuur gemaakt is.
- Factuur herinnering
- Factuur aanmaning
- Factuur sommatie
Om de communicatie voor een specifieke factuur terug te vinden kun je het logboek downloaden. Onderaan iedere factuur zie je de mogelijkheid om het te downloaden.
Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn bij het inschakelen van een incassobureau.
🇬🇧 🇩🇪