Openstaande betalingen

In het overzicht van openstaande betalingen worden alle boekingen en facturen verzameld welke de betaaldeadline hebben overschreven.

Op deze pagina kun jij herinneringen, aanmaningen en sommaties versturen. Wanneer een factuur of boeking in aanmerking komt voor een herinnering, aanmaning of sommatie is afhankelijk van de ingestelde betalingsregeling en uitsteltermijnen.

Betaalherinneringen

Onderdeel van de administratie-instellingen zijn de uitsteltermijnen. Hier kun je instellen hoeveel dagen uitstel een gast krijgt bij iedere stap binnen het proces van de betaalherinneringen.

BIj het instellen van de uitsteltermijnen zit je vast aan de regels van de wet. Zo moet er minimaal 14 dagen zitten tussen het sturen van de eerste herinnering en de aanmaning. Lees hier meer.

Na een x aantal dagen komt de factuur automatisch terug in het overzicht van openstaande betalingen en daarbij ook in aanmerking voor de volgende herinnering/aanmaning.

Sjablonen betaalherinneringen

Voor de verschillende betaalherinneringen zijn er een aantal sjablonen in Booking Experts aangemaakt.

Om de communicatie voor een specifieke factuur terug te vinden kun je het logboek downloaden. Onderaan iedere factuur zie je de mogelijkheid om het te downloaden.

Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn bij het inschakelen van een incassobureau.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.