Berekening van kortingen

Op een reservering wordt maximaal één kortingsactie toegepast, namelijk de kortingsactie welke de klant de meeste korting geeft. Bij de berekening wordt gekeken naar kortingsacties die van toepassing zijn op:
  • Het te reserveren objecttype;
  • Het kanaal;
  • De data waarop gereserveerd wordt;
  • De periode waarin de reservering valt.
De korting wordt berekend als de aankomstdatum van de reservering in de periode van de kortingsactie valt. De reservering die gemaakt wordt moet overeen komen met het minimum aantal nachten die in de kortingsactie staat ingesteld. Het minimum aantal nachten moet namelijk in de kortingsperiode te vallen.
De data van de reservering zullen niet veranderen door de kortingsactie, ook niet als een andere datum voordeliger zou uitpakken voor de gast.

Voorbeelden van kortingsacties:

Voorbeeld van de toepassing:

Een actie die wordt toegepast op de periode van 1 februari tot 28 februari met een minimum van 10 nachten, wordt niet toegepast op een reservering van 25 januari tot 7 februari. In dit geval is de reservering lang genoeg, maar deze 10 nachten vallen niet in de kortingsperiode.


Voorbeeld van de berekening:

Er is een korting van toepassing voor maximaal 7 nachten met een kortingspercentage van 50%. De weekprijs van 1 t/m 14 januari is € 100,-, de weekprijs van 15 t/m 31 januari is € 200,-. Wanneer er gereserveerd wordt van 7 t/m 21 januari wordt 50% korting toegepast op de eerste week. Het totaalbedrag zal dus zijn (€ 50,- + € 200,- = € 250,-). Dit komt omdat alleen de eerste week valt in de kortingsperiode.
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.