Allotments

πŸ‡¬πŸ‡§ English translation

In dit artikel wordt uitgelegd wat een allotment is, hoe het gebruikt wordt en het geeft antwoord op FAQ's.

1. Allotments instellen per kanaal
2. Werking allotment
3. Intern bericht "Geen vrije beschikbaarheid meer"
4. FAQ's

Je kunt per kanaal een allotment maken. Hiermee kun je per accommodatie type aangeven hoeveel accommodaties van dit type er door het betreffende kanaal geboekt mogen worden. Het allotment zorgt ervoor dat dit aantal accommodaties niet via de frontoffice, backoffice of andere kanalen geboekt kan worden.


Allotments instellen per kanaal

Je kunt op de volgende manier een allotment aanmaken voor een bepaald kanaal:

1. Ga via het tandwieltje rechts bovenin naar Administratie instellingen;
2. Kies in het rechter submenu voor Allotments
3. Voor het aanmaken van een nieuw allotment kies je voor Voeg een allotment toe;
4. Kies het gewenste type;
5. Geef de start- en de einddatum van het allotment aan;
6. Voer het aantal accommodaties in dat je voor dit allotment vrij wil houden;
7. Sla het allotment op door op Allotment toevoegen te klikken.

Het allotment staat nu in het overzicht en kan worden aangepast indien nodig door op het  I te klikken.

Middels het filter kun je alle aangemaakte allotments weergeven welke voor een bepaald kanaal of type gemaakt zijn. In dit overzicht kun je daarnaast ook sorteren op start- of einddatum van de allotments.


Werking allotment

Een allotment zorgt ervoor dat je van een bepaald type een vooraf bepaald aantal accommodaties per kanaal kunt aanbieden. Hierbij wordt er per dag gekeken naar het aantal beschikbare accommodaties voor het allotment.

Hieronder een voorbeeld van een allotment van 1 kamer voor de periode van 2 tot en met 9 mei:

Werking van een allotment

Intern bericht "Geen vrije beschikbaarheid meer"

Wanneer je een intern bericht krijgt met als onderwerp "Geen vrije beschikbaarheid meer" geeft het systeem aan dat voor de aangegeven periode in dat bericht er geen beschikbaarheid meer is voor andere kanalen.

Het bericht geeft niet aan dat het allotment vol is voor die periode, maar dat alle andere kanalen niet meer voor die specifieke periode kunnen boeken.

Geen vrije beschikbaarheid meer

FAQ's

Houdt het allotment rekening met het minimaal aantal te reserveren nachten?
Het allotment houdt geen rekening met instellingen van het betreffende type. Er wordt enkel gekeken naar of per dag binnen dat allotment het toegewezen aantal accommodaties beschikbaar is.

Ik probeer een reservering voor een bepaalde periode in het systeem te zetten voor een kanaal. Echter, ik krijg de melding dat het allotment voor dit kanaal vol zit. Hoe krijg ik deze boeking er nu toch in?
Wanneer er een allotment met dit kanaal is ingesteld en deze vol zit, kan er geen reservering meer worden toegevoegd voor dit kanaal. Mocht je deze boeking toch willen toevoegen dan zal je het allotment moeten vergroten of verwijderen. Dit kun je doen door het allotment te bewerken en het aantal objecten naar beneden te verlagen of het allotment in zijn geheel te verwijderen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.