Interne berichten over koppelingen

🇬🇧 English translation

In dit artikel wordt uitgelegd over de interne berichten gegeven en waar je deze kunt terugvinden.

1. Gefaald reserveringsverzoek
2. Er is een wijzigingsverzoek binnengekomen
3. Waarom krijg ik een melding ‘gefaald’ in mijn berichtenbox terwijl de reservering via Booking.com gewoon geaccepteerd en bevestigd is?

Boven in het scherm vind je een knop met een envelopje. Deze wordt onder andere gebruikt voor berichten voortvloeiende uit reserveringen die via de API-koppeling met kanalen zijn gemaakt. 


Gefaald reserveringsverzoek

Een gefaald reserveringsverzoek houdt in dat er geprobeerd is een reservering te maken via de koppeling maar waarbij dit om één of andere reden niet is gelukt. Dit kan bijvoorbeeld ontstaan doordat de accommodatie in de tussentijd net gereserveerd is of omdat de bezoeker niet gereageerd heeft op de gestuurde link. 

Je zult dan zelf in de backoffice van het kanaal moeten nagaan of de reservering door de bezoeker is afgebroken of dat de reservering alsnog geplaatst is. Is de reservering geplaatst dan kun je deze handmatig verwerken door op de knop Los probleem op te klikken en de reservering via de backoffice te plaatsen.

Gefaald reserveringsverzoek


Wanneer de klant niet reageert op de mail dan ontvang je hiervan bericht in je inbox binnen de volgende termijnen:
Reservering voor de dag van vandaag > binnen 1 uur;
Reservering voor de dag van morgen > binnen 1 uur;
Reservering voor overmorgen > binnen 4 uur;
Reservering overig > binnen 1 dag. 


Er is een wijzigingsverzoek binnengekomen

Wanneer er een reservering geplaatst wordt via Booking.com dan ontvangt de bezoeker van Booking.com een link waarmee hij/zij wijzigingen kan aanbrengen in het systeem. Deze worden niet automatisch verwerkt, tenzij het een annulering is. Je ontvangt van een wijzigingsverzoek een bericht in je inbox. Je kunt de wijziging inzien en doorvoeren, maar wellicht dat een notitie bij de reservering ook volstaat.


Waarom krijg ik een melding ‘gefaald’ in mijn berichtenbox terwijl de reservering via Booking.com gewoon geaccepteerd en bevestigd is?

Deze interne melding krijg je op het moment dat een reservering niet snel genoeg (binnen een minuut) wordt verwerkt. Binnen deze periode halen wij alle reserveringen nogmaals op, waaronder de reservering die in de tussentijd wél geplaatst en bevestigd is.

Booking Experts doet namelijk per minuut een aanvraag bij Booking.com of er nieuwe reserveringen of wijzigingen zijn. Wanneer dit niet snel genoeg verwerkt wordt kan het zijn dat eenzelfde reservering twee keer wordt binnen gehaald. De eerste is verwerkt, waardoor de tweede niet meer op die accommodatie geplaatst kan worden. Hiervan krijg je vervolgens bericht.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.