HomeAway

πŸ‡¬πŸ‡§ English translation

In dit artikel lees je alles over de directe koppeling met HomeAway en de instellingen die je hiervoor moet doorlopen.

Booking Experts heeft een directe pull koppeling met HomeAway. Dit betekent dat HomeAway de gegevens uit Booking Experts ophaalt. HomeAway is een full content koppeling. Dit betekent dat de gehele inrichting wordt uitgelezen.

1. Aanmelden voor HomeAway
2. Annuleringsregelingen
3. Valuta's en prijzen
4. Kortingsacties
5. Couponnen en arrangementen
6. Kostenposten
7. Types


Aanmelden voor HomeAway

Om te koppelen met HomeAway, dien je dit op twee plaatsen door te geven.

1. HomeAway

Meld je organisatie aan bij HomeAway via deze link

2. Booking Experts

Geef aan onze supportafdeling door dat je wilt koppelen met HomeAway. Zij kunnen de technische koppeling in Booking Experts klaarzetten. Dit doe je via support@bookingexperts.nl. 


Annuleringsregelingen

HomeAway biedt vijf vaste annuleringsregelingen aan. Het is van belang jouw betalingsregeling voor het kanaal HomeAway hier goed op af te stemmen.  Let op! Het percentage is van toepassing op het bedrag dat de bezoeker heeft betaald op het moment van annulering en niet op het totale bedrag van de reservering. 

1. Geen restitutie: Er wordt geen restitutie aangeboden bij annulering.
2. Strikt: Voor boekingen geannuleerd tot 60 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 100% restitutie.
3. Streng: Voor boekingen geannuleerd tot 60 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 30 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 50% restitutie.
4. Gematigd: Voor boekingen geannuleerd tot 30 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 14 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 50% restitutie.
5. Ontspannen: Voor boekingen geannuleerd tot 14 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 7 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de bezoeker 50% restitutie.


Valuta's en prijzen

  • Alle prijzen etc. worden gespecificeerd in de munteenheid van de gekozen MasterBrand (bijvoorbeeld EUR in het geval van de MasterBrand FeWo-Direkt.de). Je zult dus de munteenheid van de gekozen MasterBrand dienen te ondersteunen;
  • Er moet minimaal 1 (actieve) betaalprovider ingesteld zijn, die betalingen in de munteenheid van de gekozen MasterBrand kan afhandelen.

Kortingsacties

Kortingsacties met gastgroeplimieten worden niet ondersteund en kunnen dus ook niet ingesteld worden voor een HomeAway kanaal.


Couponnen en arrangementen

Couponnen en arrangementen worden niet door HomeAway ondersteund.


Kostenposten

De kostenposten in Booking Experts worden gesynchroniseerd met HomeAway. Vervolgens rekent HomeAway zelf de resulterende prijs uit. Om deze reden gelden een aantal beperkingen voor kostenposten die van toepassing zijn op een HomeAway kanaal:

  • HomeAway vraagt alleen naar het aantal volwassenen en kinderen. Hierdoor worden kostenposten van het type 'Per persoon' of 'Per persoon per nacht' genegeerd als ze niet van toepassing zijn op volwassen en kinderen (bijv. als je deze alleen instelt voor senioren of kinderen);
  • HomeAway vraagt alleen naar de aanwezigheid van huisdieren en niet naar het aantal huisdieren, daarom worden kostenposten van het type 'Per huisdier' of 'Per huisdier per nacht' altijd toegepast als er huisdieren aanwezig zijn. De 'Personen of huisdieren tellen mee vanaf' en 'Maximaal aantal personen of huisdieren die meetellen' instellingen worden dus genegeerd;
  • Alle kostenposten dienen meegenomen te worden in de all-in prijs;
  • Procentuele kostenposten worden niet ondersteund;
  • Kostenposten van het type 'Per stuk' of 'Per stuk per nacht' worden niet ondersteund;
  • Per-nacht ('Per nacht', 'Per persoon per nacht', etc.) kostenposten mogen geen beperkte geldigheid hebben. Oftewel, de geldigheidsperiode moet 'Altijd' zijn.
  • Kostenposten m.b.t. de schoonmaak dienen het soort 'Schoonmaakkosten' te hebben;
  • Kostenposten m.b.t. borgsommen dienen het soort 'Borg' te hebben. 
  • Kostenposten m.b.t. toeristenbelasting dienen het soort 'Toeristenbelasting' te hebben. Dit is belangrijk, omdat de HomeAway 'traveller service fee' en commissie over het totaalbedrag minus borg en belasting (incl. BTW) berekend wordt; 
  • Kostenposten met een negatief bedrag worden niet ondersteund wanneer ze verplicht zijn. Deze kunnen worden uitgesloten in de koppeling.
  • Voor de rest dient het soort zo accuraat mogelijk zijn. Bijvoorbeeld, een kostenpost m.b.t. een vroege check-in mogelijkheid dient niet het soort 'Schoonmaakkosten' te hebben, maar het soort 'Vroege check-in'. Bij voorkeur wordt er zo min mogelijk gekozen voor 'Overig'.

Types

  • Omschrijving en korte omschrijving dienen ingevuld te zijn en voldoen aan de minimum content eisen; 
  • Alle accommodaties zijn direct boekbaar;
  • De huur dient altijd gefactureerd te worden;
  • Indien opgegeven, dient het aantal slaapkamers groter te zijn dan 0. HomeAway vereist namelijk dat elke aangeboden accommodatie minimaal 1 slaapkamer heeft. Als het aantal slaapkamers niet is opgegeven, wordt een aantal van 1 doorgegeven aan HomeAway;
  • Als het aantal badkamers niet is opgegeven, wordt een aantal van 0 doorgegeven aan HomeAway;
  • De gesynchroniseerde check-in tijd voor een type is het maximum van alle check-in tijden van de hele week;
  • De gesynchroniseerde check-uit tijd voor een type is het minimum van alle check-out tijden van de hele week;
  • Alleen kenmerken met gekoppelde kanaalkenmerken worden gesynchroniseerd. Kenmerken worden gesynchroniseerd op type-niveau. Kenmerken op accommodaties worden dus genegeerd;
  • Ook beperkingen m.b.t. huisdieren worden gesynchroniseerd op type-niveau. Dat betekent dat als het type huisdieren toestaat, maar een onderliggende accommodatie niet, dat pas bij het maken van de reservering duidelijk wordt of huisdieren meegenomen kunnen worden of niet. Uiteraard wordt er eerst gezocht naar een accommodatie dat compatibel is.
  • Wanneer het adres afwijkt van het park, dan dient er ook een postcode te zijn ingevuld. 

Verder gelden de volgende limieten voor het aantal kostenposten die op een met HomeAway gekoppeld type van toepassing zijn en die  zowel verplicht en gefactureerd zijn:

  • Maximaal 15 kostenpoten van het soort 'Schoonmaakkosten';
  • Maximaal 15 kostenpoten van het soort 'Borg';
  • Maximaal 15 kostenpoten van het type 'Per huisdier' of 'Per huisdier per nacht', gecombineerd;
  • Maximaal 15 kostenpoten van het type 'Per verblijf', 'Per nacht', 'Per persoon' of 'Per persoon per nacht', gecombineerd.

Tenslotte gelden de volgende limieten voor het aantal kostenposten die op een met HomeAway gekoppeld type van toepassing zijn en die  niet verplicht of niet gefactureerd zijn:

  • Maximaal 10 kostenpoten van het soort 'Borg';
  • Maximaal 10 kostenposten van een ander soort, gecombineerd.

Aanpassingen doen in de samenstelling van een type niet mogelijk?

Het kan zijn dat je na het opzetten van een koppeling met HomeAway je wijzigingen wilt doen in de samenstelling van een type. Je wilt bijvoorbeeld instellen dat er maximaal 5 personen in de accommodatie kunnen in plaats van 6. Daar wij in de koppeling moeten aangeven wat de aantallen zijn, kan je wijziging leiden tot een foutmelding.

Stuur dan even een bericht naar support om de koppeling van het type aan te passen, waarna jij de wijziging kan toepassen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op