HomeToGo

🇬🇧 English translation

In dit artikel wordt een uitleg gegeven over de koppeling met HomeToGo en wat er nodig is om deze koppeling tot stand te brengen.

1. Koppeling tot stand brengen
2. Wat wordt er gesynchroniseerd?
3. Verwerking van een reservering
4. Financiële afhandeling van reserveringen
5. Annuleringsbeleid
6. Tips van HomeToGo voor goede verhuur

In Booking Experts hebben we de mogelijkheid tot een rechtstreekse koppeling met HomeToGo. Dit betekent dat reserveringen worden ingeschoten en o.a. prijzen en beschikbaarheid vanuit Booking Experts worden overgenomen. Deze koppeling wordt ook wel een pull koppeling genoemd.


Koppeling tot stand brengen

Als je een koppeling tot stand wilt brengen met HomeToGo, dan dien je het volgende formulier in te vullen: 

Met het invullen van dit formulier, ga je automatisch akkoord van met de voorwaarden van HomeToGo. Na het invullen van het formulier stelt HomeToGo ons op de hoogte van jouw aanvraag en zullen wij de verdere koppeling tot stand brengen.

Zorg ervoor dat je via de mail bereikbaar bent voor HomeToGo. Bij vragen nemen zij namelijk rechtstreeks contact met jou op. Deze mail kan in de SPAM mailbox terecht komen. 

De koppeling wordt gelanceerd op de eerstvolgende dinsdag of vrijdag. 


Wat wordt er gesynchroniseerd?

We synchroniseren de all-in prijs: dit betekent de prijs uit de prijslijst én de kostenposten. Let op dat je zorgt voor de juiste instellingen bij de verschillende (verplichte) kostenposten.

Verder synchroniseren we de beschikbaarheid, foto's en de omschrijvingen.


Verwerking van een reservering

Een reservering wordt rechtstreeks ingeboekt in Booking Experts. De status van de reservering wordt als  bevestigd ingeboekt als de gast de betaling voldaan heeft. Is de status nog niet bevestigd? Dan heeft de gast nog niet betaald. 


Financiële afhandeling van reserveringen

HomeToGo is een reseller. Dit betekent dat de facturatie vanuit het park gaat en dat de gast rechtstreeks aan jou betaalt. Wil een gast met credit card betalen? Dan stuurt HomeToGo de creditcardgegevens van de gast. Deze zie je terug in de reservering in Booking Experts en dit wordt 10 dagen bewaard. Je kunt de creditcard vanuit daar belasten. 

Aan het begin van elke maand ontvang je een overzicht van de boekingen die via HomeToGo zijn gemaakt. Na jouw bevestiging, verzendt HomeToGo een factuur waarop de commissies staan die je aan HomeToGo dient te voldoen. De betalingstermijn is 30 dagen. 


Annuleringsbeleid

HomeToGo neemt jouw annuleringsbeleid over. Als gasten de reservering annuleren bij HomeToGo, dan wordt deze annulering direct verwerkt in Booking Experts. 


Tips van HomeToGo voor goede verhuur

HomeToGo werkt volgens een bepaald algoritme wat resultaat in de hoeveelheid boekingen die je krijgt. Om hoog te scoren op het agloritme, heeft HomeToGo een aantal tips. Hou je aan deze tips om zo veel mogelijk reserveringen via hun kanaal binnen te halen.

1. Zorg ervoor dat je administratie goed ingericht is in Booking Experts. Vermeld je telefoonnummer, e-mailadres, locatie en overige gegevens over de organisatie; 
2. Gebruik een duidelijke naam, zonder nummers en niet-Latijnse tekens;
3. Zorg voor minimaal 10 foto's per type in de grootte 1024x768 (en gebruik maximaal 50 foto's);
4. Gebruik minstens 10 kenmerken bij het type en vermeld ook het aantal gasten, aantal slaapkamers en aantal badkamers;
5. Maak een prijslijst die sowieso nog één jaar verder loopt;
6. Zorg voor een goede beschrijving bij het type van minimaal 700 tekens;
7. Beschrijf informatie over de bedden, bijvoorbeeld: eenpersoonsbed, tweepersoonsbed;
8. Zorg er dus voor dat je type zo compleet mogelijk is ingericht zodat HomeToGo hier zo veel mogelijk gegevens uit kan halen voor de gast.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.