Reservering label
Je kunt als gebruiker een reservering labelen, omdat er voor deze reservering bijvoorbeeld nog iets moet worden voorbereid voor aankomst. Door er een label aan te hangen wordt je hier aan herinnert. Ook in het overzicht van reserveringen verschijnt het desbetreffende label en kun je hier zelfs op filteren. In dit support artikel leggen we je uit hoe je een reserveringslabel kunt toevoegen en wat hiervan de voordelen zijn.
Reserveringslabels zijn alleen voor intern gebruik, dus gasten kunnen deze labels niet zien.
Nieuwe reservering labels aanmaken
Nieuwe reserveringslabels kunnen aangemaakt worden via het submenu labels onder organisatie-instellingen. Hier kun je de labels een naam, emoji of symbool, en een kleur meegeven. Op dezelfde manier kun je ook bestaande labels bewerken of archiveren.
Reservering label toevoegen
Je kunt reserveringslabels toevoegen door bij de betreffende reservering op het pennetje achter 'geen labels' - of achter de reeds toegekende labels - te klikken. Vervolgens kun je een label toevoegen door de naam in te voeren of te kiezen uit het dropdown menu. Je kunt zodoende ook meerdere labels tegelijk toevoegen.
Reserveringslabels zijn ideaal als gasten bepaalde wensen uitgesproken hebben of als zij met een speciale reden een reservering maken. Voorbeelden van dergelijke reserveringslabels zijn: 'familie uitje', 'groepsreservering', of 'winter-arrangement'.
Reservering labels en overzichten
Naast de functionaliteit van reserveringslabels bij het weergeven van bijzonderheden rondom reserveringen, kun je deze labels ook goed gebruiken voor het maken van overzichten. Zo kun je bijvoorbeeld snel een overzicht exporteren van alle reserveringen die met een bepaald arrangement geboekt zijn, of van alle reserveringen van vriendengroepen.
Een reserveringslabel kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden voor reserveringen die nog in optie zijn, of voor langverhuur reserveringen die gemaakt zijn door seizoensgasten.