Annuleringsbeleid instellen
In dit artikel lees je hoe je annuleringskosten kan instellen en welke termijn hieraan meegegeven wordt. Het is mogelijk om vooraf het annuleringsbeleid vast te leggen. Je kunt per termijn tot aan de aankomst aangeven welk percentage van de huur, of van het totaalbedrag van de factuur, aan annuleringskosten in rekening gebracht dient te worden.
Het annuleringsbeleid stel je hier in. Je kan zoveel termijnen instellen en aanmaken als je zelf wilt. Dit moet altijd uitkomen op 100%. Daarnaast kan je eventuele administratiekosten instellen die bovenop de annuleringskosten komen.
Let op: je annuleringsbeleid geldt voor alle types en alle kanalen. Het is niet mogelijk om dit per type, per kanaal in te stellen.
Kostenposten doorzetten bij annulering
Bij het instellen van een kostenpost heb je de mogelijkheid om een beleid voor annuleringsfacturen in te stellen. Hiervoor zijn drie mogelijkheden:
- Meenemen in grondslag: hetzelfde percentage van het annuleringsbeleid wordt ook gerekend over deze kostenpost. Zijn de kosten in de reservering bijvoorbeeld €100, en je annuleringsbeleid geeft aan dat er over de reservering 10% annuleringskosten komt, neemt hij van de €100 ook 10%.
- 1-op-1 overnemen: alle kosten die in de normale reservering staan worden direct overgenomen in de annuleringsfactuur. €100 in de reservering blijft bij annuleren nog steeds €100.
- Uitsluiten: de kostenpost wordt niet meegenomen in de annuleringskosten.