Medewerkers

🇬🇧 English translation

In dit support artikel lees je hoe je een account voor een nieuwe medewerker kan aanmaken.

1. Aanmaken nieuw account
2. Rechten bepalen van een medewerker
3. Een account blokkeren voor inloggen
4. Veel gestelde vragen Accounts medewerkers

Je kunt eenvoudig zelf voor een nieuwe medewerker een account aanmaken. Per medewerker kun je vervolgens de rechten bepalen. Is een medewerker niet meer bij jullie werkzaam dan kun je zijn account blokkeren. 


Aanmaken nieuw account

1. Klik rechts bovenin op het Tandwieltje;
2. Kies in het rechter submenu voor Toegang. Je bent dan direct op het tabblad Medewerkers;
3. Klik op Nieuw;

4. Voer het e-mailadres in van de medewerker. Let op! Het e-mailadres dat hier ingevuld wordt zal ook gebruikt worden voor het versturen van mails door Booking Experts zoals bijvoorbeeld de updatemails en de reactie wanneer er vanuit het systeem een vraag gesteld wordt);

5. De medewerker ontvangt een e-mail met een link waarmee hij het account kan aanmaken door het kiezen van een wachtwoord en vervolgens eventueel zijn/haar profielfoto toe te voegen.

Voor het aanmaken van een account op een ander park dient op dezelfde wijze bij het betreffende park een account aangemaakt te worden. De medewerker zal voor dit park ook een e-mail ontvangen met een activatielink. Hiermee hoeft hij alleen in te loggen om het account te activeren.

Daarnaast stel je de rechten van de medewerker in door de vinkjes aan- of uit te zetten. Hieronder vind je de uitleg over de rechten. Heeft een medewerker een account op verschillende parken, dan dienen de rechten per park ingesteld te worden.


Rechten bepalen van een medewerker

Per medewerker kun je bepalen welke rechten hij op een park heeft. De te bepalen rechten zijn:

1. Beheer (het wijzigen van instellingen zoals prijzen en accommodatietypes);
2. Inzicht (toegang tot statistieken en financiële overzichten);
3. Beoordelingen (toegang tot het inzien van de beoordelingen);
4. Facturatie (geeft de mogelijkheid om geavanceerde financiële handelingen uit te voeren zoals het opmaken van verhuurafrekeningen en het aanpassen van bepaalde bedragen);
5. Boekhouding (geeft de mogelijkheid om financiële feiten van het verleden aan te passen. Vereist Facturatie);
6. Toegang (beheer toegang voor andere medewerkers);
7. API (verleen toegang aan andere computerprogramma's om te communiceren met jouw organisatie).


Een account blokkeren voor inloggen

Wanneer een medewerker niet meer mag inloggen vanwege bijvoorbeeld beëindigen dienstverband dan kan een account gemakkelijk geblokkeerd worden.

1. Ga via het tandwieltje naar de parkinstellingen;
2. Klik in het rechter submenu op Medewerkers;
3. Klik op de naam van de medewerker om te bewerken/toegang te ontzeggen;
3. Klik vervolgens op Toegang ontzeggen.

Indien een medewerker op meerdere parken een account heeft dan dient dit per park uitgevoerd te worden.

In onderstaande video leggen wij je uit hoe je een nieuwe medewerker toegang tot Booking Experts kunt verlenen.


Veel gestelde vragen Accounts medewerkers

Kan ik oneindig medewerkers/stagiaires een inlog geven voor Booking Experts of betalen wij per e-mailadres?
Je kan zelf bepalen hoeveel inlog accounts je aanmaakt. Je betaalt niet per e-mailadres.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op