Betaalmethodes
Je kunt zelf betaalmethodes aanmaken wanneer je bijvoorbeeld betalingen onder commissie wilt wegschrijven, betaling afboeken etc.
1. Aanmaken betaalmethode
2. Volgorde betaalmethode aanpassen
3. Archiveren van betaalmethodes
Aanmaken betaalmethode
1. Ga naar het tabblad Financieel;
2. Kies in het rechter submenu voor Betaalmethodes;
3. Kies voor Nieuw Betaalmethode;
4. Vul de naam van de betaalmethode in. Door op de vlaggetjes te klikken kun je de gewenste vertalingen invoeren;
5. Vul indien gewenst een code in die correspondeert met je financiële administratie;
6. Kies de betreffende grootboekrekening waarop de betalingen geboekt moeten worden;
7. Wanneer deze betaalmethode ook gekozen mag worden bij de kassa dan kun je dit aanvinken;
8. Wanneer er standaard een notificatie verstuurd moet worden naar de gast/eigenaar kun je dit aanvinken;
9. Vul een verschillen rekening in (wordt gebruikt binnen
7. Klik vervolgens op Betaalmethode toevoegen.
Volgorde betaalmethode aanpassen
Het is mogelijk om de volgorde van de betaalmethodes aan te passen, zodat je de methodes die vaak worden gebruikt bovenaan kunt zetten. Dit kun je doen door op de streepjes voor de naam van de methode te klikken en deze naar de gewenste positie te slepen.
Archiveren van betaalmethodes
Je kan betaalmethodes archiveren wanneer je deze niet meer gebruikt in je administratie. Hiervoor kan je het volgende doen:
1. Ga naar het tabblad Financieel;
2. Kies in het rechter submenu voor Betaalmethodes;
3. Klik op de betaalmethode die je wil archiveren ( let op: de systeem betaalmethodes kan je niet archiveren);
4. Klik op Archiveer;
5. De gearchiveerde betaalmethode staat nu onder het tabblad Gearchiveerd.
Het archiveren van een betaalmethode is terug te draaien. Hiervoor klik je op de gearchiveerde betaalmethode, en kies je voor Activeer. Vervolgens staat deze weer tussen de actieve betaalmethodes.