Schranken.de App

Werk jij met Schranken.de of ben je van plan om dit te doen? Lees dan dit support artikel waarin we je precies uitleggen hoe de Schranken.de App koppeling werkt en hoe je deze zelf kunt instellen.

Let op! Je hebt altijd een werkende internetverbinding nodig om de automatische slagboom te gebruiken. Als het internet van de computer waarop Schranken.de geïnstalleerd is het niet doet, dan doet de automatische slagboom het ook niet!

Dit is hoe de integratie werkt

Wanneer je de koppeling hebt ingesteld, worden de kentekens gescand door het Schranken.de systeem. Door het correct instellen van de URL in het systeem van Schranken, worden de kentekens doorgegeven aan Booking Experts. Booking Experts maakt dan de keuze om de slagboom wel of niet te openen.

Installeren van de app in Booking Experts

Om de app te kunnen installeren, dien je toegang te hebben tot de App Store. Je ziet in dit geval een marktkraampje bovenin je menubalk van Booking Experts staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag je organisatiemanager om de App Store rechten.

Klik op het marktkraam icoontje voor de App Store en kies vervolgens de Schranken.de app.

Daarna klik je bij de app op Installeer. Hier zie je een overzicht van wat de app allemaal kan inzien in je administratie(s). Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op Installeer.

De app is geautoriseerd. Klik op OK om door te gaan.

Zorg dat de kentekenmodule aanstaat voor jullie park. Zonder deze module werkt de Schranken.de App niet.

Instellingen in de Schranken.de software

Ook dien je een aantal instellingen toe te voegen in de Schranken.de software. Ga hiervoor via Konfiguration naar Kameras.

Vervolgens vul je in het het vakje URL fur Berechtigungs-Anfagen een URL in die je vindt in de Schranken.de App in Booking Experts onder het kopje Instellingen. Kopieer en plak deze URL in je Schranken.de software en klik op Speichern und aktivieren.

Synchronisatie in de Booking Experts App store

Nadat je zowel de app in Booking Experts hebt geïnstalleerd en de instellingen hebt toegepast in de Schranken.de software, open je de app in de Booking Experts App store. Klik op Synchroniseer. Alle kentekenplaten die al in Booking Experts bekend zijn, worden opgehaald en vervolgens beschikbaar gemaakt in de Schranken.de app. Wanneer dit is gelukt zie je onder het kopje Kaarten de lijst met kentekens verschijnen.

Kaarten handmatig toevoegen

Je hebt tevens de mogelijkheid om handmatig kaarten toe te voegen. Dit zijn bijvoorbeeld kentekens die nog niet in de reservering stonden of kentekens waarvan je wil dat ze altijd toegang hebben tot het terrein; personeel, facilitaire dienst, maar bijvoorbeeld ook overheidsdiensten zoals de brandweer of de politie. Om deze kaarten toe te voegen ga je in het menu naar Kaarten, en klik op + Kaart.

Kies jouw administratie en kies hoelang deze kaart geldig is. Voor personeel is het natuurlijk handig dat je de geldigheid wat langer instelt, zodat je niet om de haverklap de geldigheid van de kaart hoeft te verlengen.

Kaarten handmatig toevoegen op reservering

Wanneer je de reservering opent, kun je via het knopje 'Apps' in de kaarten bekijken van de reservering in de Schranken.de app. Is er geen kaart aangemaakt om welke reden dan ook? Klik dan op + Kaart en voeg de geldigheid en nummerplaat toe. Zo heb je direct de juiste referentie gegevens ingevoerd. Tevens voegt het systeem op deze manier zelf de juiste geldigheidsduur toe.

Kaarten handmatig toevoegen op eigenarenkaart

Heb je een eigenaar die vaker op het park verblijft? Dan kun je via de eigenarenkaart een kaart toevoegen. Ga hiervoor naar de desbetreffende eigenaar en klik rechts naast de naam van de eigenaar op 'Apps'. Vervolgens zie je of er kaarten voor deze eigenaar zijn aangemaakt. Is dit niet het geval? Klik dan op + Kaart en voeg de geldigheid en nummerplaat toe. Zo heb je direct de juiste referentie gegevens bij de hand. Het is op dit moment alleen mogelijk om een eigenarenkaart handmatig toe te voegen, dit gebeurd niet automatisch.

Gaat de slagboom niet open bij een kenteken waarbij je het wel verwacht?

Check dan of het kenteken in het overzicht staat. Je kan bij het vakje 'Voer zoekterm in' zoeken naar het kenteken. Staat het kenteken niet in het overzicht? Voeg deze dan toe middels + Kaart.

Staat de kenteken wel in het overzicht, maar gaat de slagboom niet automatisch open? Kijk dan naar de geldigheid van de kaart. Het kan zijn dat de gast eerder wil doorrijden dan jullie toelaten. Hiervoor word gekeken naar de incheck tijden die jullie als administratie gebruiken.

Het handmatig openen van de slagboom doe je in de Schranken.de software zelf. Het enige wat deze integratie doet is het automatisch openen van de slagboom op basis van een reservering OF het automatisch openen van de slagboom op basis van kentekens die jij handmatig toevoegt in de Schranken.de app waarvan jij wil dat ze altijd toegang hebben tot het terrein.

🇩🇪🇬🇧

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.