Openstaande betalingen
In dit support artikel lees je hoe je openstaande betalingen instelt middels termijnen, het inzien van de betalingen en het sorteren op aankomstdatum in het overzicht.
1. Instellen termijnen
2. Openstaande betalingen inzien
3. Sorteren op aankomstdatum
Instellen termijnen
Het is mogelijk om een uitsplitsing te maken in de standaard uitsteltermijnen voor herinneringen, aanmaningen en sommaties. Bij het uitstellen van een openstaande betaling worden de ingestelde uitsteltermijnen overgenomen.
1. Klik rechts bovenin op het Tandwieltje;
2. Klik in het rechter submenu op Overige administratie instellingen;
3. Klik op het tabblad Financiële instellingen;
4. Stel de gewenste uitsteltermijnen in.
Openstaande betalingen inzien
Facturen waarvan de betalingstermijn is verstreken komen terug in het overzicht Openstaande betalingen. Hier kun je filteren op betaaldatum, soort factuur, op fase waarin de factuur zich bevind en op verlopen betalingen.
1. Klik in het rechter submenu op Openstaande betalingen;
2. Via de filters kun je de voor jou gewenste lijst met openstaande betalingen inzien;
3. Vanuit dit overzicht kun je de herinneringen verzenden of de herinnering uitstellen middels de knoppen Verstuur en Stel uitwanneer je over de betreffende openstaande betaling heen gaat;
4. Dit kan ook in bulk, door de betreffende openstaande betalingen te selecteren middels de vinkjes;
5. Desgewenst kun je deze gegevens exporteren middels de export knop onderaan de pagina.
Sorteren op aankomstdatum
Daarnaast is er de mogelijkheid om te sorteren op aankomstdatum voor zowel reserverings- als annuleringsfacturen bij de openstaande betalingen. Bij het versturen van een batch van betalingsherinneringen wordt hier ook rekening mee gehouden. Hierdoor overlapt de periode van uitstel niet met de aankomstdag.