SnelStart App

De SnelStart app is beschikbaar in onze App Store. Hiermee kun je eenvoudig je administratie koppelen aan het SnelStart boekhoudpakket.

De applicatie installeren

Om de applicatie te installeren moet je toegang hebben tot de App Store. In dat geval verschijnt er een marktkraam bovenaan de menubalk van Booking Experts. Hiervoor heb je de rechten van een organisatiebeheerder nodig. Heb je deze rechten niet? Neem dan contact op met je organisatiemanager. Klik op de app en klik vervolgens op +Installeren.

Typ in de App Store SnelStart in de zoekbalk om de app te vinden. Via het filter Categorie kun je natuurlijk ook filteren op Boekhouding. Dan verschijnt de SnelStart app.

Je ziet dan een overzicht van wat de app kan zien in je boekhouding. Kies de administratie(s) waarvoor deze app geïnstalleerd moet worden en klik op Installeren.

SnelStart autoriseren

Als de app geïnstalleerd is, klik je op “Terug naar app” om verder te gaan. Kies bij de opdrachten voor Autoriseer SnelStart. Hier zie je de machtigingen die nodig zijn om een verbinding te maken met SnelStart. Klik op Akkoord en log vervolgens in met uw SnelStart inloggegevens. Als de verbinding geautoriseerd is klikt u op OK om verder te gaan.

Administratie koppelen aan Configuraties

Om de journaalposten naar SnelStart te sturen, moeten de administraties gekoppeld worden.

Kies onder opdrachten voor Configuraties en klik op +Toevoegen. Selecteer de administratie die je wilt koppelen en de SnelStart administratie.

Stel de volgende items naar wens in. Boekingsdeskundigen administratie, SnelStart administratie, Algemeen journaal, frequentie, startdatum, einddatum, Automatische synchronisatie aan of uit en de vertraging in dagen.

Algemeen journaal: Ons advies is om een apart algemeen journaal te maken voor financiële boekingen vanuit Booking Experts. Hiermee kun je eenvoudig boekingen verwijderen en opnieuw synchroniseren wanneer je correcties aanbrengt.

Frequentie: Wij raden je aan om in het begin dagelijks te synchroniseren. Zo merk je sneller of er fouten zijn. Als alles goed loopt, kun je overschakelen op maandelijkse synchronisatie. Zo kun je wijzigingen aanbrengen voordat de journaalposten worden gesynchroniseerd. Na het journaliseren moet je de boeking verwijderen in SnelStart voordat je deze weer kunt synchroniseren.

Let op! Als je een einddatum instelt in combinatie met een vertraging van x aantal dagen, zal je einddatum later moeten zijn om de laatste journaalposten te synchroniseren.

Heb je alles goed ingesteld? Sla de wijzigingen dan op. Als alle instellingen correct zijn, moet je de configuratie activeren. Klik hiervoor op de knop Activeren.

Journaalposten uit het verleden synchroniseren

Om journaalposten uit het verleden alvast te synchroniseren in een nieuw aangemaakte configuratie (zonder te hoeven wachten op de automatische synchronisatie), klik je op Synchroniseren. Als er journaalposten zijn, zijn ze zichtbaar in het overzicht, je kunt ze bekijken door op Weergeven te klikken.

Onvoltooide journaalposten hersynchroniseren

Het kan voorkomen dat een journaalpost door verkeerde instellingen niet gesynchroniseerd kan worden. Ga naar de betreffende configuratie en klik op Weergeven bij de journaalposten.Als journaalposten niet gesynchroniseerd konden worden, worden ze in het overzicht weergegeven met Nee onder Gesynchroniseerd. Je kunt ook filteren op Mislukt om alle journaalposten te zien die niet gesynchroniseerd zijn. Klik op de betreffende journaalpost om de foutmelding te bekijken, die de mislukte regels in de journaalpost weergeeft.

Nadat je de nodige aanpassingen hebt gemaakt, kun je de journaalpost opnieuw synchroniseren door opnieuw op Synchroniseren te klikken.

Het is ook mogelijk om alle mislukte journaalposten in het overzicht in één keer opnieuw te synchroniseren. Dit kan per jaar. Het systeem werkt alleen boekingen bij die in SnelStart zijn verwijderd.

Synchrone journaalposten hersynchroniseren

Door wijzigingen in het verleden, of een aanpassing in je grootboekrekeningstructuur, kan het zijn dat de bestaande synchronisaties niet meer overeenkomen met de gegevens in Booking Experts.

Je zult deze aansluiting willen herstellen, hiervoor kun je de reeds gemaakte synchronisaties opnieuw synchroniseren. Ga hiervoor naar de betreffende configuratie, klik onder journaalposten op Beeld en klik op de gewenste begindatum.

Let op! Verwijder eerst de betreffende journaalpost in SnelStart voordat u de volgende stap uitvoert en deze opnieuw synchroniseert.

Klik nogmaals op Synchroniseren om de journaalpost opnieuw te synchroniseren en bij te werken in SnelStart.

Het is ook mogelijk om alle mislukte journaalposten in één keer opnieuw te synchroniseren in het overzicht.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.