Toegangskaarten
In dit support artikel lees je hoe toegangskaarten gebruikt kunnen worden in Booking Experts.
1. Transacties bekijken of updaten
2. Alle transacties bekijken vanuit het algemene overzicht
3. Transacties bekijken voor een specifieke toegangskaart
4. Transacties bekijken voor een bepaalde periode
6. Kaarten in het voren genereren
7. Automatisch genereren en incheck bij kentekenregistratie
8. Toegangskaart opnieuw printen
10. Toegangskaart de-blokkeren
11. Naam opgeven voor niet gekoppelde toegangskaarten
Transacties bekijken of updaten
Er zijn twee mogelijkheden om de transacties van de toegangskaarten te bekijken, in een algemeen overzicht en vanuit de reservering waaraan de kaart gekoppeld is.
Alle transacties bekijken vanuit het algemene overzicht
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Transacties;
- Hier kun je zien wie op welk tijdstip gebruik heeft gemaakt van een toegangskaart.
Om het overzicht te verversen kun je gebruik maken van de knop Update.
Transacties bekijken voor een specifieke toegangskaart
Om de transacties te bekijken voor een specifieke toegangskaart kun je dit via de reservering of eigenaar doen of vanuit het toegangskaarten overzicht.
Via de reservering of eigenaar:
- Ga naar de betreffende reservering of eigenaar;
- Klik bij de toegangskaarten op 1 kaart (of het aantal actieve kaarten) wanneer er meerdere kaarten zijn gegenereerd;
- Klik op het kaartnummer;
- Hier vind je vervolgens een overzicht van alle transacties van de betreffende kaart.
Via het toegangskaarten overzicht:
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Toegangskaarten;
- Vul het kaartnummer in in het zoekvenster en druk op enter;
- Klik op het kaartnummer;
- Hier vind je vervolgens een overzicht van alle transacties van de betreffende kaart.
Transacties bekijken voor een bepaalde periode
Wanneer je transacties van een bepaalde dag wilt terugkijken is dat mogelijk:
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Transacties;
- Stel de gewenste data in bij de filters en klik op Zoeken;
- Hier kun je zien wie op welk tijdstip gebruik heeft gemaakt van een toegangskaart.
Om het overzicht te verversen kun je gebruik maken van de knop Update.
Zoeken op toegangskaart
In het tabblad van de Toegang kun je zoeken op toegangskaarten door gebruik te maken van het zoekveld en/of de filters.
Zo kun je zoeken op:
- Het kaartnummer;
- Het identificatienummer (kenteken);
- De naam van de gast.
Daarnaast kun je filteren op:
- Kaarten die actief, geblokkeerd of beide zijn;
- Kaarten die niet verlopen, verlopen of beide zijn;
- Het type toegangskaart.
Standaard staat de laatst aangemaakte kaart bovenaan weergegeven.
Kaarten in het voren genereren
Het is mogelijk om voor een toekomstige periode vast de toegangskaarten te genereren en indien nodig te printen:
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Automatisch genereren;
- Voer de begin en einddatum van de periode waarin de aankomstdata's van de reserveringen dienen te vallen in;
- Klik op Aanmaken.
Voor alle reserveringen waarvan de aankomstdatum in het opgegeven bereik valt zullen de toegangskaarten worden gegenereerd. Alle nog niet uitgeprinte toegangskaarten die in deze periode geldig worden zullen worden uitgeprint.
Automatisch aangemaakte en uitgeprinte kaarten kunnen achteraf individueel nog opnieuw uitgeprint worden.
Automatisch genereren en incheck bij kentekenregistratie
Binnen de koppeling met CAT geven wij de mogelijkheid om de reservering direct in te checken bij kentekenregistratie. Hiervoor dient de aankomstdag overeen te komen met de dag van vandaag en dient de reservering volledig betaald te zijn. Hierdoor heb je niet de kans dat een niet volledig betaalde reservering ingecheckt wordt en op je park aanwezig is.
Meer hierover kun je hier lezen.
Toegangskaart opnieuw printen
Het is mogelijk om een reeds uitgeprinte kaart opnieuw uit te printen:
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Toegangskaarten;
- Vul het kaartnummer in in het zoekvenster en druk op enter;
- Vink de betreffende kaart aan;
- Wanneer je de kaart hebt aangevinkt verschijnt er een knop Print.
Toegangskaart blokkeren
Een toegangskaart kun je blokkeren wanneer deze niet meer gebruikt mag worden:
- Zoek de toegangskaart die je wenst te blokkeren;
- Klik op het kaart ID;
- Kies voor Blokkeer kaart;
- Geef de reden op waarom deze kaart geblokkeerd is;
- Klik op Blokkeer kaart om de wijziging op te slaan.
Toegangskaart de-blokkeren
Van een toegangskaart welke geblokkeerd is kun je de blokkade opheffen wanneer deze weer gebruikt mag worden:
- Zoek de toegangskaart die je wenst te de-blokkeren;
- Klik op het ID van de kaart;
- Kies voor Hef blokkering op.
Naam opgeven voor niet gekoppelde toegangskaarten
Het kan zijn dat je een toegangskaart uitgeeft aan een leverancier, hierdoor kun je deze niet koppelen aan een eigenaar of reservering. In dit geval wil je wel inzichtelijk hebben voor welke partij deze kaart is uitgegeven zodat deze niet per ongeluk verwijderd wordt.
Hiervoor kun je de Extra tekst voor op kaart gebruiken:
- Ga naar het tabblad Toegang;
- Kies in het rechter submenu voor Toegangskaarten;
- Vul het kaartnummer in in het zoekvenster en druk op enter;
- Klik op het kaart ID om te bewerken;
- Voer de naam in bij de Extra tekst voor op kaart;
- Klik op Toegangskaart bewaren om de gegevens op te slaan.