Veelgestelde vragen Toegangskaarten


Kan ik de transacties van een toegangskaart inzien van een vertrokken gast?

Om het overzicht in je systeem zo eenvoudig mogelijk te maken verwijderen wij automatisch de toegangskaart van een reservering nadat de gast vertrokken is. Hiermee verwijderen wij ook de transacties van deze kaart en zijn deze niet meer zichtbaar in het overzicht. Hierdoor ben je er altijd zeker van dat de gast geen gebruik meer kan maken van de faciliteiten.


Kan ik gebruik maken van een scanner om de kaartnummers in te voeren?

Zeker! Bij het toevoegen van de kaart aan een reservering kun je Ik wil kaartnummers ingeven gebruiken. Klik met de muis in het invoerveld en scan de (verschillende) kaart(en) welke je wilt aanmaken.


Wat betekent de "Fout bij communicatie met het slagboomsysteem" melding?

De melding die je krijgt bij de foutmelding luidt als volgt:

Bij de communicatie met het slagboomsysteem is er iets mis gegaan. Je kunt het nogmaals proberen. Blijft het probleem echter terugkomen, neem dan contact op met de leverancier van het slagboomsysteem. De volgende informatie kun je doorgeven en kan hen helpen bij het oplossen van het probleem.

Booking Experts probeert gegevens in de database van het slagboomsysteem te updaten, maar stuit in het proces op een error waardoor het geen feedback krijgt van deze partij. Hierdoor kunnen wij de update niet doorvoeren.

Vaak is dit door een interne fout bij het slagboomsysteem welke relatief snel verholpen wordt.


Wanneer ik een kenteken heb ingevoerd, hoe lang duurt het voordat deze in het slagboomsysteem staat?

Op het moment dat je de kentekens aan de reservering hebt toegevoegd dien je de toegangskaart(en) nog te genereren voor de reservering. Op dit moment sturen wij direct de gegevens door naar de slagboompartij. Zij moeten deze informatie vervolgens verwerken. Dit kan tot ongeveer een minuut duren.


Mijn gast kan niet op of af rijden, de transacties geven aan dat de kaart nog niet geldig is, hoe kan dit?

Binnen het systeem van CAT is er de mogelijkheid om per kaarttype in te stellen tussen welke tijden een bepaalde kaart geldig is. Het kan dus zijn dat je gast wilt uit- of inrijden op een tijdstip die niet geldig is bij CAT terwijl de geldigheid van de kaart in Booking Experts correct is. Hierdoor krijg je bij de transacties de melding "Kaart is nog niet geldig".

Om dit aan te passen dien je contact op te nemen met je account manager bij CAT.


De toegangskaart bij MOOV blijft in "Concept" staan, wat gaat er mis?

Het kan zijn dat je een reservering aanmaakt, waarna je het kenteken invoert terwijl de reservering nog in 'Nog niet bevestigde' status staat. Het systeem maakt dan, indien hiervoor regels zijn aangemaakt, hiervoor een kaart aan.

Kort hierna kan de reservering bevestigd worden, de taak die de kaart synchroniseert draait periodiek, hierdoor kan het zijn dat de kaart nog in concept staat.

Om dit te versnellen kun je zelf de kaart actief maken door deze te synchroniseren. Klik hiervoor op Bewerk bij de kaart en klik hier op Synchroniseer.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.