Gastenlijst

🇬🇧 English translation

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de persoonsgegevens van gasten kunt invullen. In principe vullen gasten dit zelf online in. Direct na het maken van de boeking, via een e-mailsjabloon dat verstuurd wordt of in de Mijn omgeving. Doet een gast dit niet? Dan kan jij het natuurlijk ook zelf in de backoffice invoeren. 

1. Gastenlijst in de backoffice invoeren
2. Gasten toevoegen aan groepsboeking


Gastenlijst in de backoffice invoeren

Wanneer je gebruik maakt van de module: Gastenlijst, dan kun je van elke bezoeker de persoonsgegevens opslaan. Mocht je nog geen gebruik maken van de module, dan kun je een e-mail sturen naar support@bookingexperts.nl.

1. Zoek via het Algemene Zoekscherm de reservering waarvan je de gegevens wenst in te vullen;
2. Aan de rechterkant van de reservering zie je de Reserveringsdetails. Achter Te controleren kan je klikken op het icoontje van een poppetje.
3. Vul de gevraagde gegevens van de gasten in;
4. Klik op Reservering opslaan;
5. Indien gewenst kun je de lijst exporteren door op Export te klikken;
6. Klik op het reserveringsnummer om terug te keren naar de reservering.

Let op: Vraag jij middels de gastenlijst een paspoortnummer op van de gast? Dan maken wij dat na vertrekdatum onleesbaar, behalve voor medewerkers met een Manager rol. 


Gasten toevoegen aan groepsboeking

We leggen hier uit hoe je de gastenlijst van onderliggende boekingen kan invullen:

1. Open de gewenste boeking;
2. Klik aan de rechterkant op de gewenste onderliggende reservering;
3. Je ziet nu onder het kopje Reservering de door jou geselecteerde onderliggende boeking;
4. Na  Te controleren kan je klikken op het icoontje van het poppetje óf achter de naam van de hoofdgast kan je klikken op het icoontje van het potlood. In beide gevallen kan je de gastenlijst invullen van de onderliggende boeking. 
5. Klik onderaan op  Reservering opslaan. 

Wil je dit voor meerdere reserveringen doen? Dan herhaal je deze stappen. 

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.