Expedia

🇬🇧 English translation

In dit artikel wordt een uitleg gegeven over de Expedia koppelingen.

1. Soort koppeling
2. Koppeling maken
3. Wat wordt gekoppeld?
4. FAQ's


Soort koppeling

Expedia is een push koppeling. Dit betekent dat Booking Experts de beschikbaarheid en prijzen naar Expedia doorstuurt. De beschikbaarheid en prijzen worden elke 10 minuten gesynchroniseerd.

Er kan op 2 manieren gekoppeld worden met Expedia: een koppeling met  Hotel Collect of een koppeling met Expedia collect. Beide opties worden hieronder kort beschreven.

  • Hotel Collect is een reseller koppeling. Dit houdt in dat je zelf het geld int. Bij boekingen die via Hotel Collect ontvangen worden, wordt enkel een gastfactuur aangemaakt. De betaling verloopt dat rechtstreeks via jou. 
  • Expedia Collect is een touroperator koppeling. Dit houdt in dat Expedia het geld voor je int en dit na een periode aan jou uitbetaald. Bij reserveringen die via Expedia Collect gemaakt worden, wordt zowel een gast- als een kanaalfactuur aangemaakt. De huur (en eventuele bijkomende verplichte kosten, zoals ingesteld bij Expedia) wordt op de kanaalfactuur geplaatst. Eventuele overige kosten die direct aan de gast gefactureerd worden komen op de gastfactuur te staan.

Koppeling maken

Wil je werken met Expedia? Dan dien je als eerste contact op te nemen met je accountmanager bij Expedia. Zij maken in hun backoffice de kamers aan van de accommodaties die je wil verhuren. Hieronder vind je documentatie van hoe dit in de backoffice van Expedia verwerkt gaat worden. 

De koppeling moet ingesteld worden voor het prijsmodel LOS. Om zo snel mogelijk de koppeling op de juiste manier te installeren, kan je de onderstaande screenshots meesturen aan je accountmanager. 

Expedia pricing

Expedia pricing

Als de instellingen door Expedia zijn afgerond, dan zullen wij door hen hiervan op de hoogte gebracht worden. Wij zullen zorgen voor de verdere koppeling van de types. 


Wat wordt gekoppeld?

Alleen de kale huurprijzen en de beschikbaarheid wordt gekoppeld. De kostenposten worden niet meegestuurd en deze dien je zelf bij Expedia in te stellen.


FAQ's

Ik krijg een reservering binnen van Expedia buiten Booking Experts om (via e-mail), wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat er technische problemen zijn bij Expedia of Booking Experts. Als er in deze situatie een reservering gemaakt wordt, dan ontvang je e-mails van de reserveringen die gemaakt worden. Je dient deze reserveringen dan zelf aan te maken in Booking Experts. Indien dit veroorzaakt wordt aan de zijde van Booking Experts, dan zijn wij er al van op de hoogte en werken we al aan een oplossing. Wij stellen het op prijs als je ons op de hoogte brengt wanneer zich een (soortgelijke) situatie voordoet. 

Waarom zie ik in het koppelingsoverzicht met Expedia dat er alleen prijzen worden gesynchroniseerd en geen beschikbaarheid?
Wij synchroniseren de prijzen én beschikbaarheid in één overzicht naar Expedia. Voor elke dag dat er beschikbaarheid is, sturen we de prijzen op. Is er geen beschikbaarheid? Dan versturen we voor die dag geen prijs naar Expedia.

Kan ik in Booking Experts met Expedia Flex werken?
Momenteel ondersteunen wij het Flex contract bij Expedia niet. Er kan enkel met Hotel Collect óf Expedia Collect worden gekoppeld. 

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.