EET CZ Configuratie

🇬🇧 English translation

In dit artikel lees je hoe je de EET CZ configuratie instelt en koppelt aan Booking Experts. Wanneer je gesitueerd bent in Tsjechië en de valuta is CZK, dien je de EET CZ te configureren zodat het systeem voor elke betaling EET-ontvangsten op kan halen.

1. Voorwaarden
2. Configuratie
3. Verkoop registreren
4. EET-responsverificatie
5. Probleem oplossen


Voorwaarden

Voordat je begint met het registreren van verkopen, moet je de financiële autoriteit om de authenticatiegegevens (toegang) vragen. Hiermee heb je de mogelijkheid om je aan te melden bij de EET-portal. Na het inloggen moet je de locatie van het bedrijf registreren en een certificaat genereren voor de registratie van verkopen. Dit certificaat kan vervolgens worden gebruikt om de verbinding tot stand te brengen tussen EET en Booking Experts. 

Zie ook www.etrzby.cz


Configuratie

Onderstaand screenshot geeft een voorbeeld weer hoe je de EET CZ PlayGround-portal configureert in Booking Experts. The EET PG-portal kan gebruikt worden om de configuratie te testen. In 'operationele modus' wordt een voorbeeld gegeven van EET (FIK) codes. Echter, de betaling wordt in deze modus niet geregistreerd als een officiële betaling. 

Zodra alles geverifieerd is en de configuratie goed werkt, kan je het vinkje ' Gebruik productieomgeving' aanzetten om de binnenkomende betalingen te registreren. Een voorwaarde hiervoor is dat je de certificaatgegevens correct hebt ingesteld. EET kan u een PKCS12 (.p12) certificaat geven. Dit dien je eerst naar PEM te converteren met de volgende actie: 

openssl pkcs12 -in file.p12 -out file.pem -nodes


Verkoop registreren

Na configuratie wordt elke betaling die op een factuur of POS-verkoop wordt gedaan, geregistreerd in EET en wordt de geretourneerde FIK-code weergegeven in de lijst met betalingen. Het wordt ook weergegeven op de factuur of het PDF-ontvangstbewijs, zodat een klant de betaling met EET kan verifiëren.

Image of a POS receipt with FIK code


EET-responsverificatie

Door op een FIK-code te klikken of naar het overzicht van alle EET-ontvangsten te gaan, kunt je het laatste antwoord van elke verzonden EET-ontvangst controleren. In het geval van fouten, bijvoorbeeld veroorzaakt door een verkeerde configuratie of onderhoud van de EET-portal, kunt je hier de laatste reactie bekijken. Wanneer een ontvangst (nog) niet succesvol is verwerkt, kunt je proberen de ontvangst handmatig in te dienen en op fouten te controleren.

Image of the EET receipt details page

EET receipt


Probleem oplossen

  • Mijn betaling levert de interne kwitantie-ID op in plaats van een FIK-code!
    • Wanneer een EET-ontvangst niet succesvol kan worden ingediend, wordt in plaats daarvan de interne ontvangst-ID als referentie verstrekt. Dit zorgt ervoor dat er nog steeds verkoop mogelijk is wanneer de EET-portal in onderhoud is. Het wordt automatisch bijgewerkt naar de FIK-code wanneer het ontvangstbewijs succesvol is verzonden.
  • Wanneer je een ontvangstbewijs verzendt, mislukt dit en wordt het foutbericht 'Geen PUB-sleutel of PRIV-sleutel' weergegeven:
    • De SSL-certificaten voor toegang tot de EET-portal zijn niet correct geconfigureerd. Hiervoor dien je je EET CZ-instellingen te controleren.
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.