Factuur versturen

🇬🇧 English translation

Een factuur wordt altijd eerst in concept aangemaakt indien deze is gemaakt in de backoffice. Dit geldt voor zowel reserveringsfacturen als eigenaren facturen. De conceptfactuur dient nog gecontroleerd te worden en vervolgens verstuurd te worden. Dit kan per e-mail of handmatig worden gedaan. 

1. Ga naar de reservering waarvan je de factuur wil versturen (de factuur vind je onder aan de pagina);
2. In de gele header staat dat de reservering (en de factuur dus ook) nog niet bevestigd is. Je hebt de keuze om de reservering te bevestigen en de factuur te versturen of om de reservering (en de factuur) te annuleren; 

3.Klik op Bevestig en verstuur factuur;
4. Aan de linkerkant vind je de details van de conceptfactuur;
5. Bij het  Betaalschema is de standaaard betaaltermijn ingesteld op basis van het ingevoerde aanbetalingsbeleid. Hier kan van afgeweken worden door (handmatig) een andere betaaltermijn in te voeren;

6. Je hebt de mogelijkheid om de factuur per e-mail of handmatig te versturen. Selecteer de gewenste optie. Indien er geen e-mailadres bekend is wordt alleen de handmatige optie weergegeven;

7. Wanneer gekozen wordt om de bevestiging handmatig te versturen (per post) kun je het bericht dat in je beeldscherm staat downloaden en afdrukken.

De tekst in het e-mail sjabloon kan desgewenst aangepast worden. Je kunt bijvoorbeeld afwijkende afspraken (die je met de gast hebt gemaakt) in het standaard sjabloon opnemen.

Let op: Een conceptfactuur wordt niet meegenomen bij de betalingsherinneringen en er kan ook geen betaallog op bijgewerkt worden. Het is dus van belang dat conceptfacturen verstuurd worden.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.