Google Analytics e-mail statistieken
Waar kun je de resultaten van je e-mail campagne bekijken? In Google Analytics 4: een gratis online software die de data van jouw e-mails inzichtelijk maakt. Gebruik Google Analytics om inzicht te krijgen in het aantal bezoekers, reserveringen en de totale omzet via e-mail campagnes.
Via de volgende stappen vind je de resultaten van je e-mail campagnes:
- Kies in het linkermenu 'Rapporten'.
- Klik vervolgens op 'Acquisitie'.
- Kies vervolgens voor 'Verkeersacquisitie'.
- Kies daarna voor 'Sessiebron/-medium'.
- Filter op 'Sessiebron/-medium' = bookingexperts / email
- Selecteer 'Sessiecampagne' als secundaire dimensie.
- Vervolgens vind je hier de resultaten van de e-mail campagnes. Per campagne kun je het aantal gebruikers, het aantal transacties, de opbrengsten en méér inzien.
Wij geven standaard UTM tags mee aan linkjes in de e-mail campagnes, zodat je in Analytics eenvoudig kan zien hoeveel personen hebben doorgeklikt vanuit de e-mail. Standaard geven we de volgende UTM tags mee:
- utm_campaign={naam van e-mail campagne}
- utm_medium=email
- utm_source=bookingexperts
Waar vind ik de e-mail campagne code in het CMS?
- Kies in het linkermenu voor 'E-mail campagnes'.
- Klik vervolgens op 'E-mail campagnes'.
- Selecteer de gewenste e-mail campagne.
- Bovenaan de pagina zie je de 4-cijferige code achter de e-mail campagne.