Twinfield

Je kunt een koppeling maken tussen Booking Experts en Twinfield waarmee je je boekhouding door middel van memoriaalboeking synchroniseert met je financiĆ«le administratie.

De stappen voor het maken van de koppeling

  1. Twinfield inlog gegevens
  2. Twinfield debiteuren code formaat
  3. Maak de koppeling
  4. Mislukte synchronisatie(s)
  5. Controleer de synchronisatie
  6. Synchronisatiefouten 

Twinfield inlog gegevens

Noteer je Twinfield inlog gegevens. Je hebt ze later nodig voor het maken van de koppeling.

Twinfield

Noteer de administratie code. Dit heb je ook nodig voor het maken van de koppeling.

Twinfield

Twinfield debiteuren code formaat

Om debiteuren (gasten, eigenaren, kanalen) uit te wisselen dien je het standaard formaat van de debiteuren code aan te passen. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Ga naar het kopje Instellingen;
2. 
Kies voor Administratie-instellingen;
3. Selecteer Dimensietypen;

Twinfield


Selecteer DEB - Customers;

Twinfield


Vul een * in als formaat en vergeet niet om op te slaan.

Twinfield

Maak de koppeling

Volg in Booking Experts de volgende stappen:

1. Ga via het tandwieltje rechts bovenin naar Administratie instellingen;
2. Kies in het rechter submenu voor Boekhoudkoppelingen;
3. Kies voor Nieuwe boekhoudkoppeling;

4. Selecteer Twinfield en klik op Boekhoudkoppeling toevoegen;

5. Nu ben je op de detail pagina van de koppeling. Klik op Bewerk om de inlog gegevens van Twinfield op te geven;

6.Vul alle gegevens in

We zijn bijna klaar! Volg de onderstaande stappen:

1. Activeer de koppeling door de schuif naar rechts te slepen;
2. Klik op "Synchroniseer". Het systeem gaat nu op de achtergrond jouw administratie synchroniseren. Dit kan enkele minuten duren;
3. Ververs af en toe de pagina (CTRL + R in windows, CMD + R in macOS).

Als het goed is zie je nu een overzicht van de uitgewisselde gegevens.

Mislukte synchronisatie(s)


Het kan gebeuren dat bepaalde gegevens niet kunnen worden gesynchroniseerd. Ze staan dan onder Mislukt. Klik op het getal om te kijken wat het probleem is. De foutmelding is in het Nederlands en zou duidelijk moeten uitleggen waarom de synchronisatie is mislukt. Als je er niet uitkomt kun je altijd contact opnemen met onze helpdesk

Je kunt doorklikken op het getal onder Mislukt om de specifieke foutmelding te bekijken. 

  1. Dimensie Reserveringen (XXXX) op niveau 1 mag niet worden gesubanalyseerd
  2. Het formaat van de dimensiecode XXXX van dimensie Vooruitgefactureerde omzet (XXXX) op niveau 1 moet voldoen aan het formaat XXXX.
  3. Grootboekrekening XXXX met nummer XXXX vereist de specificatie van een relatie of kostenplaats.
  4. Currencydate: De valutadatum is verplicht.
  5. Het formaat van het dimensietype DEB van dimensie (XXXXXX) XXXXXX (XXXXXX) op niveau 2 moet voldoen aan het formaat CRD.
  6. error - dim1: Het is niet toegestaan om een combinatie van rekeningen op detailregels of btw-regels te gebruiken als dezelfde combinatie ook wordt gebruikt door een bank- of kasboek. De combinatie van rekeningen op deze regel wordt gebruikt door bank- of kasboek Kas (KAS).

Dimensie Reserveringen (XXXX) op niveau 1 mag niet worden gesubanalyseerd

Dit kun je oplossen door in Twinfield naar het grootboekrekening te navigeren:

  1. Financiƫle professionals
  2. Dimensies
  3. Balans / Winst & verlies
  4. Zoek het grootboekrekening nummer door de code te zoeken (bijv. 1300)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verander "verdere analyse" naar "Ja"
Subanalyse aanpassen

Het formaat van de dimensiecode XXXX van dimensie Vooruitgefactureerde omzet (XXXX) op niveau 1 moet voldoen aan het formaat XXXX.

Dit kun je oplossen door in Twinfield te navigeren naar:

  1. Instellingen
  2. Administratie instellingen
  3. Algemene instellingen
  4. Zet het vinkje aan voor Sta meerdere hoofdrekeningen toe voor debiteuren/crediteuren
Sta meerdere hoofdrekeningen toe voor debiteuren/crediteuren

Grootboekrekening XXXX met nummer XXXX vereist de specificatie van een relatie of kostenplaats.

  1. Financiƫle professionals
  2. Dimensies
  3. Balans / Winst & verlies
  4. Zoek het grootboekrekening nummer door de code te zoeken (bijv. 1700)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verander "verdere analyse" naar "Af en toe"
Verdere analyse

Currencydate: De valutadatum is verplicht.

  1. Ga naar Kas & Banken
  2. Zoek het kas- / bankboek dat problemen levert
  3. Zet het veld Regeldatum op "toegestaan"
  4. Opslaan
  5. En probeer opnieuw te synchroniseren

Het formaat van het dimensietype DEB van dimensie (XXXXXX) XXXXXX (XXXXXX) op niveau 2 moet voldoen aan het formaat CRD.

Waarschijnlijk is de boek je een debiteur op een grootboekrekening die is aangemerkt als een crediteuren rekening.

  1. Financiƫle professionals
  2. Dimensies
  3. Balans
  4. Zoek de debiteuren / crediteuren rekening (bijv.1600)
  5. Open het grootboekrekening
  6. Navigeer naar het tabblad "Koppelingen"
  7. Verwijder de regel "Rekening is gekoppeld aan [Type] [CRD]"
Verwijder rekening is gekoppeld aan crediteur

error - dim1: Het is niet toegestaan om een combinatie van rekeningen op detailregels of btw-regels te gebruiken als dezelfde combinatie ook wordt gebruikt door een bank- of kasboek. De combinatie van rekeningen op deze regel wordt gebruikt door bank- of kasboek Kas (KAS).

Dit is met het overgaan van de synchronisatie van alles naar een journaalpost een veel voorkomende foutmelding geweest.

Binnen Booking Experts gebruiken wij tussenrekeningen om de betalingen op te verwerken. Vaak zijn deze nummers als Kas of Bank aangemaakt in Twinfield.

Om dit probleem op te lossen dient er een nieuwe rekening in Twinfield gemaakt te worden voor de verschillende tussenrekening, het nummer dat hierbij gekozen wordt kan worden overgenomen in Booking Experts.

Hierna kan de synchronisatie opnieuw gedaan worden.


Controleer de synchronisatie

Volg in Twinfield de onderstaande stappen:

1. Ga naar financiĆ«le professionals;
2. Selecteer Boekingen;
3. Kies voor Conceptboekingen;

Klik op Ć©Ć©n van de dagboeken; jouw facturen staan nu in je Twinfield administratie.

Twinfield
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op