Waarom statistieken in Booking Experts kunnen verschillen met Google Analytics

Wanneer je de statistieken in Google Analytics vergelijkt met de statistieken van de eigen website in Booking Experts, dan valt het volgende je waarschijnlijk op. De statistieken komen niet helemaal overeen. Dit kan te maken hebben met verschillende zaken, dit leggen we hieronder verder uit.

  1. In Booking Experts zie je de totale opbrengst exclusief btw en in Google Analytics de totale opbrengst inclusief btw.
  2. Wanneer een reservering via de website wordt gemaakt, maar vervolgens telefonisch wordt geannuleerd, dan wordt de omzet wel meegeteld in de statistieken in Google Analytics, maar niet in Booking Experts.
  3. Wanneer een optie wordt geplaatst via de website, dan telt deze als doelconversie OPTIE en niet als reservering in het e-commerce overzicht. Wanneer de boeking later bevestigd wordt, dan wordt deze meegeteld in de statistieken in Booking Experts als website boekingen, terwijl de omzet niet geteld wordt in Google Analytics.
  4. Wanneer gasten online willen reserveren, maar vervolgens bij de betaal stap afhaken, dan worden de gegevens opgeslagen in Booking Experts. Veel BE-gebruikers bellen deze gasten na, waarna de reservering toch definitief wordt. De boeking wordt in Google Analytics niet geteld, maar in Booking Experts wordt deze wel weergegeven als reservering via de website.

Stuur daarom altijd op de cijfers uit Booking Experts!

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.