Object archiveren

Het archiveren van een object is handig als dit object niet meer gebruikt wordt, omdat het object dan niet meer te benaderen is. In dit artikel wordt uitgelegd wanneer en hoe je een object kunt archiveren.

Je kunt een object archiveren door binnen het betreffende object op de button 'archiveer' te klikken.


Let op: het archiveren van een object is definitief. Deze actie kan dus niet meer teruggedraaid worden. Wanneer je een object archiveert die buiten de minimale afname valt, dan worden de kosten voor het betreffende object nog voor 3 maanden, na de kalendermaand waarin het object gearchiveerd is, doorberekend.


Een object kun je alleen archiveren wanneer:

  • er geen actieve inrichting in de verhuur is;
  • er geen actieve afspraak met een eigenaar is;
  • er geen toekomstige reserveringen op staan;
  • er geen actieve taken zijn geplaatst in de toekomst.

Object kan niet gearchiveerd worden

Indien het object niet gearchiveerd kan worden, wordt de reden door Booking Experts aangegeven. Door op de blauwe link te klikken, kun hier direct iets aan doen.

Kan niet archiveren in verband met een actieve inrichting

Het is niet mogelijk om een object te archiveren met een actieve inrichting. Je dient er dus voor te zorgen dat de laatst geldige inrichting van de accommodatie niet in de verhuur is. Hoe je een object uit de verhuur kunt halen, lees je in dit support artikel.

Kan niet archiveren in verband met een actieve eigenaren afspraak

Het is niet mogelijk om een object te archiveren met een actieve eigenaren afspraak. Je dient er dus voor te zorgen dat de laatst geldige afspraak van het object niet met een eigenaar is. Dit kun je doen door via het tabblad 'eigenaar' van het betreffende object, de afspraak aan te passen.

In dit geval is het handig om de button '+Nieuwe afspraak' te gebruiken. Hier kun je vervolgens de eigenaar verwijderen door op het kruisje te klikken aan het einde van de selectiebalk. Doordat je een nieuwe afspraak aanmaakt, kun je wel te allen tijde de oude afspraak bekijken.

Kan niet archiveren in verband met een actieve reservering in de toekomst

Het is niet mogelijk om een object te archiveren met een actieve reservering in de toekomst. Je kunt dan het beste de datum 'uit de verhuur' verplaatsen naar de uitcheck-datum. Hierdoor hoeven er geen reserveringen verplaatst of geannuleerd te worden.

Bij het verplaatsen van de 'uit de verhuur' datum, kun je het object blokkeren voor de verkoop via frontoffice en kanalen, zodat de tussenliggende periodes niet geboekt kunnen worden. Hoe je dit instelt, kun je in dit support artikel lezen.

Kan niet archiveren in verband met onafgeronde taken op het object

Een object kan niet gearchiveerd worden als er nog onafgeronde taken op het object staan. Je dient er dus voor te zorgen dat deze taken worden afgevinkt. De makkelijkste manier om dit te doen is door onafgeronde taken die weergegeven worden in de foutmelding één voor één te openen in een nieuwe tabblad (Windows: cntrl + klik, Apple: cmd + klik) en af te vinken of verwijderen.

Een archivering terugdraaien

Het is niet mogelijk om een archivering ongedaan te maken. Archiveren betekent dat de geschiedenis van het object bewaart blijft voor de statistieken. Het object zelf wordt echter niet bewaard. Het is dan ook niet mogelijk om het object na archivering terug te halen.


🇬🇧🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.