Privacy - Recht op vergetelheid

Volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) heeft een gast het recht om zijn of haar gegevens te laten verwijderen.  Vraagt een gast om verwijdering in de gegevens die jij van hem/haar verwerkt hebt? Dan dien je dit uit te voeren. 

Gast anonimiseren

Om dit voor jou als organisatie gemakkelijk inzichtelijk te maken, hebben wij bij de gastkaart een functie toegevoegd waarmee je alle informatie over een gast kan verwijderen/anonimiseren. 

Tip! Een gast anonimiseren kan alleen op organisatie niveau. Klik hiervoor links boven in je scherm op het pijltje naast je administratie en klik dan op de dikgedrukte naam. Dan kom je in de organisatie omgeving en kan je onderstaande stappen volgen.

Klik op het tabblad Gasten. Zoek vervolgens op de naam van de gast. Klik op de naam van de gast en klik vervolgens op persoonsgegevens. Onderaan zie je de knop Markeer voor anonimisatie.

Let op: reserveringen en facturen dien je 7 jaar na het aanmaken te kunnen aanleveren. Voor deze documenten zal dan ook enkel de gastenkaart losgekoppeld worden én zal het mailadres verwijderd worden.

Automatisch anonimiseren inschakelen

Het is mogelijk om gast gegevens automatisch te anonimiseren na een zelf in te stellen aantal jaren.

Hiervoor ga je naar de Organisatie instellingen en naar Overig. Vink het vakje Schakel automatisch anonimiseren in en vul in na hoeveel jaar gasten geanonimiseerd moeten worden.


🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.