KABA App
Met de komst van de App Store is de toegangskoppeling met KABA omgezet naar een applicatie. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).
1. Installeren van de applicatie
2. Applicatie Bericht sjabloon instellen
3. Verstuurde code inzien en opnieuw versturen
4. Deur- of kamernaam instellen bij de accommodatie
5. Wanneer worden de e-mails / SMS berichten verstuurd
1. Installeren van de applicatie
Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.
1. Klik op het icoontje voor de App Store;
2. Kies vervolgens de KABA App;
3. Klik bij de applicatie op Installeren;
4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);
5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op Installeer;
6. Kies bij Commando's voor Instellingen;
7. Voer de volgende gegevens in:
Deze gegevens kun je bij KABA opvragen:
- Gebruikersnaam;
- Wachtwoord;
- Locatie namen.
Sla de instellingen op.
De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉
2. Applicatie Bericht sjabloon instellen
Wanneer je de applicatie succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de Applicatie Bericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de toegangscode te personaliseren en te activeren.
1. Ga naar het Tandwieltje;
2. Kies in het submenu voor Sjablonen;
3. Kies voor Applicatie Bericht sjablonen;
4. Klik op Toegangscode aangemaakt om deze te bewerken;
Let op! de tag {{ access_code }} dient gebruikt te worden om de code te tonen in de mail of sms.
5. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een MessageBird account gekoppeld te hebben aan de administratie);
6. Sla het applicatie bericht sjabloon op.
3. Verstuurde code inzien en opnieuw versturen
Het is mogelijk om bij de reservering de details van de verstuurde code in te zien en opnieuw te versturen.
1. Ga naar de betreffende reservering;
2. Klik bovenaan op Applicaties en kies vervolgens KABA: Bekijk toegangscode;
3. Hier kun je de gegevens van de toegangscode inzien;
4. Klik indien gewenst op Opnieuw versturen om de code nogmaals naar de gast te versturen.
Goed om te weten: de code voor de aankomsten van de volgende dag, worden verstuurd zodra het bedrag volledig is voldaan en wordt op elk hele uur verstuurd. Mocht het zo zijn dat je gasten om 12:15 uur de dag voor aankomst het volledige bedrag betalen, dan wordt de code echt om 13:00 uur verstuurd.
4. Deur- of kamernaam instellen bij de accommodatie
Binnen KABA kan het zijn dat je accommodatienummer van Booking Experts niet overeen komt met het nummer (deurnaam) dat gebruikt wordt binnen KABA. Bij de betreffende accommodatie kun je instellen welk nummer correspondeert met deze accommodatie.
1. Ga hiervoor naar de betreffende accommodatie;
2. Klik op Bewerk;
3. Voer de Deur- of kamernaam in;
4. Klik op Accommodatie bewaren om de gegevens op te slaan.
5. Wanneer worden de e-mails / SMS berichten verstuurd?
Een notificatie van de deurcode wordt enkel gestuurd wanneer de gastfactuur volledig voldaan is. De notificaties worden tussen 08:00 uur en 22:00 uur gestuurd, een dag voor aankomst.
Let op! Een uitzondering hierop zijn Booking.com reserveringen waarvoor een garantie is afgegeven (bij het maken van de boeking). Booking.com heeft namelijk haar werkwijze aangepast en VCC's kunnen alleen gecharged worden na aankomst. Hierdoor is een dergelijke reservering niet betaald voor aankomst, waardoor de code niet verstuurd word. Dit levert problemen op voor contactloze parken, waarbij niemand op locatie was om de gast alsnog toegang te geven. Wanneer een reservering via Booking.com een garantie (VCC) heeft afgegeven én er geen bijgeboekte kosten zijn door de gast, zal de code gestuurd worden.