Toegangsrechten voor medewerkers

Er zijn twee mogelijkheden om toegangsrechten toe te kennen aan een medewerker. Je kan een (nieuwe) medewerker toegang verlenen op administratieniveau en op organisatieniveau.

Medewerker op administratieniveau

Voeg een medewerker toe via Medewerkers onder de Administratie-instellingen. Klik op +Nieuw, en voer het e-mailadres van de medewerker in. Zet vinkjes bij de rechten die je deze medewerker wilt geven. Zodra de medewerker is toegevoegd, ontvangt hij/zij een mail om een wachtwoord aan te maken.

Als je met je muis over de naam van een toegangsrecht zweeft, kun je lezen wat dit precies inhoudt!

Wanneer je meerdere administraties hebt en waar je een medewerker toegang tot wilt geven, dan kan de organisatiemanager dit op organisatieniveau instellen. Bij het inloggen kan de medewerker kiezen tussen de administraties waar hij/zij toegang toe heeft.

Medewerker op organisatieniveau

Om een medewerker toegang toegang te geven tot alle administraties binnen jouw organisatie, maak je een medewerker aan op organisatieniveau, via het overzicht Medewerkers in de organisatie-instellingen. Klik op +Nieuw, en voer het e-mailadres van de medewerker in. Zet vinkjes bij de rechten die je deze medewerker wilt geven. Alle toegangsrechten die op organisatieniveau worden toegekend, gelden voor alle onderliggende administraties. Het is ook mogelijk om per administratie rechten toe te kennen, bijvoorbeeld als bepaalde administraties uitgesloten horen te worden.

Toegang ontzeggen of verwijderen

In het overzicht van medewerkers in de administratie-instellingen, kun je op een individuele medewerker klikken om rechten te wijzigen of via de knop rechtsboven de toegang geheel te ontzeggen.

In het overzicht van medewerkers in de organisatie-instellingen, kun je op een individuele medewerker klikken om rechten te wijzigen of via de knop rechtsboven de medewerker geheel te verwijderen.

Rol overnemen

Medewerkers kunnen indien nodig de rol van eigenaren, externe partijen, of uitvoerders overnemen, om vanuit daar informatie in te zien of handelingen uit te voeren. Je kunt een rol overnemen vanuit de pagina waar de contactinformatie van deze persoon opgeslagen is.

Voor uitvoerders, ga naar het tabblad 'Uitvoerders' in het submenu 'Gebruikersbeheer' van de Takenmodule. Klik op de drie puntjes achter de betreffende uitvoerder, en kies 'Rol overnemen'.

Voor externe partijen, ga naar het tabblad 'Externe partijen' in het submenu 'Gebruikersbeheer' van de Takenmodule. Hier klik je op de bedrijfsnaam van de betreffende externe partij, en vervolgens op de drie puntjes achter de beheerder wiens rol je wilt overnemen.

Voor eigenaren vind je de instructies in het artikel Login als eigenaar.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.