Wait App

🇬🇧 English translation

De Wait app geeft de gast tijdens het verblijf (via de eigen telefoon en/of tablet) toegang tot tijdschriften, boeken en luisterboeken (voornamelijk Nederlandstalig). De gasten betalen eenmalig voor de toegang tot Wait en het is enkel geldig tijdens het verblijf. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).

1. Installeren van de applicatie
2. Applicatie Bericht sjablonen instellen
3. Activatiemail opnieuw versturen


Alvorens je kan beginnen met het installeren van de Wait applicatie dient er binnen Booking Experts een kostenpost aangemaakt te worden. De kostenpost zal fungeren als basis voor de koppeling die door Wait aan de reservering wordt toegevoegd en dient de volgende instellingen te hebben: 

  • Naam: Wait;
  • Soort: Overig;
  • Selecteerbaarheid: Selectie door gast (tijdens reserveren en upgraden te kiezen);
  • Toepasbaarheid: Alle types en kanalen;
  • Prijsberekening: Per stuk;
  • Standaardprijzen: €4,95;
  • Grootboekrekening: een zelf te kiezen/in te richten omzetrekening met 9% BTW;
  • Geldigheid: Altijd.

1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de App Store;
2. Kies vervolgens de Wait App;3. Klik bij de applicatie op +Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);
5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. Log in met je inloggegevens van Wait;

7. De app is geautoriseerd. Klik op Terug naar Booking Experts om door te gaan;
8. Kies bij  Commando's voor Instellingen;

9. Je wordt doorverwezen naar het beheersysteem van Wait;
10. Hier zie je een overzicht van alle gekoppelde administraties uit Booking Experts. Per administratie dien je een Wait omgeving te koppelen, deze omgeving houdt per administratie de statistieken bij;
11. Koppel hier ook per administratie de aangemaakte kostenpost voor 'Wait';
12. Klik op Terug naar Booking Experts wanneer je klaar bent met het instellen.

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Applicatie Bericht sjablonen instellen

Wanneer je de applicatie succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de  Applicatie Bericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de Introductie- en Activatiemail te personaliseren en te activeren.

1. Ga naar het  Tandwieltje;
2. Kies in het submenu voor  Sjablonen;
3. Kies voor  Applicatie Bericht sjablonen;

4. Klik op de naam van de mail om deze te bewerken;

Let op! de tag {{ wait_access_links }} dient gebruikt te worden om toegang tot de Wait app aan de gast te kunnen geven in de mail of sms.

5. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een MessageBird account gekoppeld te hebben aan de administratie);
6. Sla het applicatie bericht sjabloon op.

Deze sjablonen worden automatisch verstuurd op de volgende momenten:

Wait activatiemail - Is als de gast incheckt bij het park, ze krijgen in die mail dan een link met toegang die correspondeert met de periode met de duur van het verblijf.
Wait bevestigingsmail - Als ze een vakantie boeken en ze Wait bijgeboekt hebben krijgt de gast een bevestiging. 
Wait webshop notificatie - Als ze inchecken, maar nog geen Wait bijgeboekt hebben als reminder. 


3. Activatiemail opnieuw versturen

Het is mogelijk om vanuit de reservering de activatiemail opnieuw te versturen indien een gast deze niet heeft ontvangen.

1. Ga naar de betreffende reservering;
2. Klik bovenaan op  Applicaties en kies vervolgens Wait: Verstuur activatiemail.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.