Wait - dé digital leesmap
Bied Wait eerst 1 maand gratis en vrijblijvend aan!
Creëer het ultieme vakantiegevoel: Geef je gasten toegang tot de populairste tijdschriften, boeken en luisterboeken zolang ze bij je verblijven!
Je gasten kunnen Wait gratis downloaden in de App of Playstore. Met Wait hebben je gasten uitsluitend bij jouw organisatie, of bij andere deelnemende organisaties, toegang tot de populairste tijdschriften, boeken en luisterboeken, via hun eigen smartphone of tablet.
Benieuwd wat de kosten zijn na de gratis maand?
Onderaan deze aanmeldpagina kun je jouw prijs uitrekenen!
Installeren van de app
Om de app te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag je organisatiemanager om je rechten aan te passen.
Klik op het icoontje van de App Store en kies vervolgens de Wait app
Daarna klik bij de app op +Installeer. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s).
Kies de administratie(s) waarvoor deze app geïnstalleerd moet worden en klik op Installeer.
De app is geautoriseerd. Klik op Terug naar Booking Experts om door te gaan.
Instellen van de app
Klik weer op het icoontje van de App Store en op de Wait app.
Kies bij Commando's voor Instellingen. Je wordt doorverwezen naar het beheersysteem van Wait.
Log in met je gegevens van Wait.
Hier zie je een overzicht van alle gekoppelde administraties uit Booking Experts. Per administratie dien je een Wait omgeving te koppelen, deze omgeving houdt per administratie de statistieken bij.
Daarnaast kan je hier ook de kostenpost welke je in de volgende stap gaat maken koppelen.
Klik op Terug naar Booking Experts wanneer je klaar bent met het instellen.
Kostenpost instellen
Ga naar inrichting en kies in het submenu voor kostenposten.
Maak een nieuwe kostenpost aan en kies de volgende instellingen:
Algemene instellingen
Geef de kostenpost een naam, omschrijving en interne naam. Als soort kostenpost kies je Overig. Kies bij selecteerbaarheid voor selectie door gast en voor zowel selecteerbaar tijdens het reserveren als tijdens het upgraden van bestaande reservering. Vraag stellen aan de gast zet je op Nee.
Toepasbaarheid
Kies bij toepasbaarheid voor welke kanalen en welke types je deze kostenpost van toepassing is.
Prijs
Soort prijsberekening: Per stuk, Maximum aantal per reservering 99, Standaardprijzen gebruiken Ja.
Facturatie
Selecteer een grootboekrekening, indien gewenst kan de kostenpost samengevoegd worden op een factuurweergaveregel, bij het beleid voor annuleringsfacturen kies je voor Uitsluiten.
Geldigheid
Kies voor Altijd geldig, en kies bij Is de kostenpost alleen geldig voor reserveringen met een specifieke voorziening voor Nee.
Sla de kostenpost op en koppel de kostenpost in de Wait app.
Applicatie Bericht sjablonen instellen
Wanneer je de app succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de Applicatie Bericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de Activatiemail te personaliseren en te activeren.
Ga naar het Tandwieltje en kies in het submenu voor Sjablonen.
Kies voor Applicatie Bericht sjablonen en klik op de naam van de mail om deze te bewerken.
Vink Wait bevestigingsmail en Wait webshop notificatie uit. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een Bird account gekoppeld te hebben aan de administratie).
Sla het applicatie bericht sjabloon op.
Wait activatiemail: Wordt verstuurd als de gast incheckt bij het park, ze krijgen in die mail dan een link met toegang die correspondeert met de periode met de duur van het verblijf.
Activatiemail opnieuw versturen
Het is mogelijk om vanuit de reservering de activatiemail opnieuw te versturen indien een gast deze niet heeft ontvangen. Ga hiervoor naar de betreffende reservering en klik bovenaan op apps en kies vervolgens Wait: Verstuur activatiemail.