Wait App

🇬🇧 English translation

Een jaar lang gratis Wait App

Laat je gasten tijdens het verblijf in 2023 genieten van gratis tijdschriften, boeken en luisterboeken via de Wait App - Dé Digitale Leesmap. 

De Wait app geeft de gast tijdens het verblijf (via de eigen telefoon en/of tablet) toegang tot tijdschriften, boeken en luisterboeken (voornamelijk Nederlandstalig). De toegang tot Wait en het is enkel geldig tijdens het verblijf. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje van de App Store

2. Kies vervolgens de Wait App;

3. Klik bij de applicatie op  +Installeer

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);

5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. De app is geautoriseerd. Klik op Terug naar Booking Experts om door te gaan;

7. Klik weer op het icoontje van de App Store

8. Klik op de Wait app

9. Kies bij  Commando's voor Instellingen;

9. Je wordt doorverwezen naar het beheersysteem van Wait;

10. Log in met je gegevens van Wait:

10. Hier zie je een overzicht van alle gekoppelde administraties uit Booking Experts. Per administratie dien je een Wait omgeving te koppelen, deze omgeving houdt per administratie de statistieken bij;

11. Daarnaast kan je hier ook de kostenpost welke je in de volgende stap gaat maken koppelen. 

11. Klik op Terug naar Booking Experts wanneer je klaar bent met het instellen.

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Kostenpost instellen

1. Ga naar inrichting
2. Kies in het submenu voor kostenposten
3. Maak een nieuwe kostenpost aan
4. Kies de volgende algemene instellingen

5. Kies bij toepasbaarheid voor welke kanalen en welke types je deze kostenpost van toepassing is. 
6. Stel bij prijs het volgende in

7. Kies bij facturatie het volgende

8. Kies bij geldigheid het volgende

9. Sla de kostenpost op.
10. Koppel de kostenpost in de Wait app. 


3. Applicatie Bericht sjablonen instellen

Wanneer je de applicatie succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de  Applicatie Bericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de Activatiemail te personaliseren en te activeren.

  1. Ga naar het  Tandwieltje;
  2. Kies in het submenu voor Sjablonen;
  3. Kies voor  Applicatie Bericht sjablonen;4. Klik op de naam van de mail om deze te bewerken;
  4. Vink Wait bevestigingsmail en Wait webshop notificatie uit. 
  5. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een MessageBird account gekoppeld te hebben aan de administratie);
  6. Sla het applicatie bericht sjabloon op.

Wait activatiemail: Wordt verstuurd als de gast incheckt bij het park, ze krijgen in die mail dan een link met toegang die correspondeert met de periode met de duur van het verblijf.


3. Activatiemail opnieuw versturen

Het is mogelijk om vanuit de reservering de activatiemail opnieuw te versturen indien een gast deze niet heeft ontvangen.

1. Ga naar de betreffende reservering;
2. Klik bovenaan op  Applicaties en kies vervolgens Wait: Verstuur activatiemail.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.