MOOV App

🇬🇧 English translation

Met de komst van de App Store is de toegangskoppeling met Nedap MOOV omgezet naar een applicatie. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).

1. Installeren van de applicatie
2. Producten aanmaken
3. Vrijstellingen bij de reservering (extra kaarten toevoegen)
4. Vrijstellingen bij de eigenaar
5. Applicatiebericht sjabloon instellen
6. FAQ - Veel gestelde vragen


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de  App Store;
2. Kies vervolgens de  MOOV App;

3. Klik bij de applicatie op   Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);

5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. De app is geautoriseerd. Klik op OK om door te gaan;

7. Kies bij  Commando's voor Instellingen;

8. Voer de volgende gegevens in:
Deze gegevens kun je bij MOOV opvragen:

- URL*;
- Gebruikersnaam*;
- Wachtwoord*.

Mocht je een URL ontvangen wat eindigt met   /main.html, dan dien je dit te vervangen voor /rest. Bijvoorbeeld:
https://demobookingexperts.nedapparkeren.net/main.html wordt:
https://demobookingexperts.nedapparkeren.net/rest

Sla de instellingen op.

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Producten aanmaken

MOOV producten kunnen gebruikt worden om automatisch vrijstellingen te genereren voor geregistreerde kentekennummers van reserveringen in Booking Experts. Hierdoor zal het mogelijk zijn om gasten automatisch in te laten checken na een succesvolle transactie. Dit zal doorgaans binnen 10 minuten na inrijden plaatsvinden.

1. Kies bij Commando's voor Producten;

2. Klik op Toevoegen;

3. Voer de gegevens in;

  • Naam van het product;
  • De administratie waarvoor het product geldig is;
  • Identificatietype;
  • Het overeenkomende sjabloon binnen MOOV;
  • Telgoepen (indien van toepassing aan te vinken);

Telgroepen worden gebruikt bij een specifieke MOOV integratie waarbij het systeem bij houdt hoeveel gasten er door een bepaalde poort in én uit zijn gegaan (met een voorraad). Denk hierbij bijvoorbeeld aan het zwembad met een maximum capaciteit van 250 gasten.

  • Vrije velden (optioneel) dienen vooraf door Nedap ingesteld te worden binnen de MOOV omgeving;
    • Max aantal voertuigen (stel een eigenaar mag 6 kentekens opgeven maar per bezoek met 2 auto's tegelijk naar binnen, vul hier dan 2 in)
  • Filters, indien gewenst;
    • Op accommodatielabel;
    • Op type;
    • Op kostenposten;
      • Op verplichte kosten;
      • Op extra's (door de gast gekozen kostenposten);
  • Eventuele vaste start en eindtijd van de vrijstelling;
  • Vink indien gewenst 'Wacht op check-in' aan;

Hiermee kun je er voor zorgen dat een vrijstelling direct actief wordt op het moment dat je de gast incheckt. Indien niet aangevinkt, dan zal de gast pas vanaf de gewenste start tijd toegang krijgen.

  • Vink indien gewenst 'Automatische check-in' aan;

Hiermee kun je er voor zorgen dat een reservering direct wordt ingecheckt op het moment dat het kenteken geregistreerd aan de slagboom wordt door de applicatie.

  • Vink indien gewenst 'Verstuur vrijstelling naar de gast' aan. Kies indien aangevinkt hoeveel dagen van tevoren je de vrijstelling naar de gast wilt versturen.

Verstuur gegenereerde vrijstellingen een opgegeven aantal dagen voor aankomst automatisch naar de gast. Je kunt het applicatie berichtsjabloon 'MOOV vrijstelling verzending' beheren in Booking Experts.

Voeg het product toe en herhaal naar wens.


3. Vrijstellingen bij de reservering (extra kaarten toevoegen)

Het is mogelijk om bij de reservering de details van de vrijstelling(en) in te zien die bij MOOV bekend zijn. Vrijstellingen voor reserveringen kunnen automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten. Je kan ook handmatig vrijstellingen toevoegen indien een gast bijvoorbeeld een extra toegang krijgt.

1. Ga naar de betreffende reservering;
2. Klik bovenaan op  Applicaties en kies vervolgens MOOV: Vrijstellingen;

3. Hier kun je de gegevens van de vrijstelling inzien;
4. Klik indien gewenst op  Toevoegen om een nieuwe vrijstelling toe te voegen voor de reservering;

Let op! het eventuele reserveringsnummer en de naam van de gast vullen we in, samen met het reeds bekende kenteken of identificatie. Je dient enkel de identificatie hier te vervangen voor bijvoorbeeld het extra kenteken.

5. Klik op het ID om de gegevens van de vrijstelling in te zien;

6. Hier heb je de mogelijkheid om de volgende gegevens in te zien:

  • De activiteiten van de gast, welke slagboom of toegang wanneer is gebruikt;
  • De externe gegevens zoals bekend bij MOOV;
  • De gegevens van de vrijstelling met aanmaak- en aanpassingsdatum.

7. Hier heb je ook de mogelijkheid om de volgende handelingen te verrichten:

  • Synchroniseren, indien je een update hebt gedaan welke niet direct verwerkt zijn;
  • Bewerken, indien je aanpassingen wilt doen in een bestaande vrijstelling;
    • Indien je bij identificaties een tweede kenteken invoert, zal deze aan de vrijstelling worden toegevoegd.
  • Verwijderen, indien je een gast met een bepaalde vrijstelling geen toegang meer wilt geven.

4. Vrijstellingen bij de eigenaar

Het is mogelijk om bij de eigenaar de details van de vrijstelling(en) in te zien die bij MOOV bekend zijn. Vrijstellingen voor eigenaren kunnen niet automatisch worden gegenereerd op basis van de ingestelde Producten en dienen handmatig te worden aangemaakt bij de eigenaar.

1. Ga naar de betreffende eigenaar;
2. Klik bovenaan op  Applicaties en kies vervolgens MOOV: Vrijstellingen;

3. Hier kun je de gegevens van de vrijstelling inzien;
4. Klik indien gewenst op  Toevoegen om een nieuwe vrijstelling toe te voegen voor de eigenaar;

5. Klik op het ID om de gegevens van de vrijstelling in te zien;

6. Hier heb je de mogelijkheid om de volgende gegevens in te zien:

  • De activiteiten van de eigenaar, welke slagboom of toegang wanneer is gebruikt;
  • De externe gegevens zoals bekend bij MOOV;
  • De gegevens van de vrijstelling met aanmaak- en aanpassingsdatum.

7. Hier heb je ook de mogelijkheid om de volgende handelingen te verrichten:

  • Synchroniseren, indien je een update hebt gedaan welke niet direct verwerkt zijn;
  • Bewerken, indien je aanpassingen wilt doen in een bestaande vrijstelling;
    • Indien je bij identificaties een tweede kenteken invoert, zal deze aan de vrijstelling worden toegevoegd.
  • Verwijderen, indien je een eigenaar met een bepaalde vrijstelling geen toegang meer wilt geven.

5. Applicatiebericht sjabloon instellen

Wanneer je de applicatie succesvol geïnstalleerd hebt, zal er onder het submenu van de Sjablonen een tabblad getoond worden, de  Applicatie Bericht sjablonen. Deze dien je voor het versturen van de toegangscode te personaliseren en te activeren.

1. Ga naar het  Tandwieltje;
2. Kies in het submenu voor  Sjablonen;
3. Kies voor  Applicatiebericht sjablonen;
4. Klik op MOOV vrijstelling verzending om deze te bewerken;

Let op! de tag {{ code }} dient gebruikt te worden om de code te tonen in de mail of sms.

5. Kies, indien gewenst, om het sjabloon per sms te versturen (hiervoor dien je wel een MessageBird account gekoppeld te hebben aan de administratie);
6. Sla het applicatiebericht sjabloon op.


FAQ - Veel gestelde vragen

Hoe lang is de kaart geldig na het uitchecken van de gast?

Zodra de gast is uitgecheckt, dan is de kaart 30 minuten geldig. De gast heeft dus 30 minuten de tijd om het park uit te rijden. Echter, dit werkt anders zodra de standaard uitchecktijd van het type nadert. Stel dat de standaard uitchecktijd voor het type 11 uur is. Een gast komt om 10:45 aan de balie en wil graag uitchecken. De gast heeft vervolgens 15 minuten om door de slagbomen te rijden.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.