MOOV: veelgestelde vragen

Wat kan ik zien in de detailpagina van de vrijstelling?

Ga via de MOOV app pagina naar ‘Vrijstellingen’ en klik op een ID nummer om de detailpagina van de betreffende vrijstelling te zien. Bovenaan zie je de algemene gegevens zoals identificaties (kentekens), naam, geldigheid, en een aanmaak- en aanpassingsdatum van de vrijstelling. Bij een actieve vrijstelling zie je de activiteiten, deze vertellen je welke slagboom of toegang wanneer is gebruikt door deze gast(en). De externe gegevens zijn de gegevens zoals bekend in de MOOV app, getoond in als programmeercode. 

Automatisch inchecken is ingeschakeld, maar het inchecken gebeurt niet direct bij het inrijden?

Bij automatisch inchecken kan het tot 10 minuten duren voordat de incheck is verwerkt in het PMS. Als het langer duurt dan 10 minuten, neem dan contact op met Booking Experts. 

Ik heb een reservering aangepast, maar deze aanpassing is niet verwerkt in de vrijstelling?

Aanpassingen in reserveringen worden met tussenpozen verwerkt in de gekoppelde MOOV vrijstellingen. Als je een aanpassing direct wil terugzien in de vrijstelling, kun je naar de detailpagina van de betreffende vrijstelling gaan en op de knop ‘Synchroniseren’ klikken. Hierdoor worden aanpassingen direct verwerkt. 

Of, klik in de detailpagina van een vrijstelling op de knop ‘Bewerken’ om de vrijstelling direct aan te passen. Hier kun je bijvoorbeeld een kenteken toevoegen of veranderen.

Ik wil een gast of eigenaar de toegang ontzeggen, hoe doe ik dat?

Ga naar de detailpagina van de vrijstelling die deze gast of eigenaar toegang geeft, en klik op de knop ‘Verwijderen’. MOOV zal de identificatie gekoppeld aan deze toegang niet langer herkennen, en zo wordt de toegang geblokkeerd. Om deze gast of eigenaar opnieuw toegang te geven, moet er een nieuwe vrijstelling worden aangemaakt.

Ik wil het MOOV berichtsjabloon per SMS versturen, kan dat?

Indien gewenst is het mogelijk om het sjabloon per sms te versturen. Hiervoor moet je een Bird account gekoppeld hebben aan de administratie. Lees meer over hoe berichten verstuurd kunnen worden via Bird. 

De MOOV app pagina heeft een ‘Logs’ overzicht, maar wat betekent dit?

Als je op de knop ‘Logs’ klikt vind je een overzicht van alle technische acties binnen deze integratie. De betekenis van deze acties kun je opzoeken in dit Nedap kenniscenter artikel, hiervoor moet je wel inloggen met je MOOV inloggegevens.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.