WiFi-Ticket App
Met de WiFi Ticket App kun je Booking Experts koppelen aan je WiFi ticketsysteem. In dit artikel leggen we uit hoe je deze app installeert voor je eigen administratie(s).
Installatie
Om de applicatie te installeren moet je toegang hebben tot de App Store. Er verschijnt dan een marktkraam bovenaan je menubalk van Booking Experts.
Zie je het App Store-pictogram niet? Dan heb je misschien niet de juiste toegangsrechten. In dit artikel kun je meer vinden over rechten en toegang in Booking Experts.
Eenmaal in de App Store kun je zoeken naar de app 'WiFi-Ticket' en de applicatie installeren. Op het volgende scherm krijg je dan een overzicht van waartoe deze applicatie toegang heeft in je administratie(s). Onderaan kun je kiezen in welke administratie je WiFi-Ticket wilt installeren. Dit stuurt je naar de website van WiFi-Ticket. Hier heb je twee opties:
- Log in met je bestaande WiFi-Ticket account
- Een contactverzoek invullen om klant te worden
Eenmaal ingelogd kun je alle benodigde informatie invullen om de applicatie succesvol te installeren.
De applicatie is succesvol geïnstalleerd!
Werkwijze kiezen en instellen
WiFi-ticket kan op twee manieren worden aangeboden, voor beide manieren dienen jij en je contactpersoon bij WiFi-ticket de instellingen in het WiFi-ticket systeem aanpassen.
Een gast moet betalen om het WiFi-ticket systeem te gebruiken
In het geval dat een gast moet betalen voor het gebruik van het WiFi-ticketsysteem en de toegang daartoe, dien je een kostenpost aan te maken en het soort op 'Internet' te zetten. Op basis van deze kostenpost krijgt het WiFi-ticketsysteem namelijk een melding dat er internet is aangeschaft en wordt de toegang per e-mail naar de gast gestuurd. Op het moment dat de gast uitcheckt, wordt dan ook de toegang tot het WiFi-ticketsysteem gestopt.
Een gast kan gratis gebruik maken van het WiFi ticketsysteem
Als een gast gratis gebruik kan maken van het WiFi-ticketsysteem en de toegang daartoe, dien je dit in te stellen met je contactpersoon bij het WiFi-ticketsysteem. Het WiFi ticketing systeem krijgt een melding als er die dag een bevestigde reservering binnenkomt en stuurt de gast per e-mail toegang. Op het moment dat de gast wordt uitgecheckt, wordt dan ook de toegang tot het WiFi-ticketsysteem gestopt.
WiFi-ticket e-mail
WiFi-ticket maakt een mail voor je klaar. Als je wijzigingen in deze e-mail wilt aanbrengen, dien je dit met je contactpersoon bij WiFi-ticket te bespreken. De e-mail wordt verstuurd op een door jou gekozen tijdstip.
Wil je dat je gasten al om 9.00 uur gebruik kunnen maken van internet, terwijl het inchecken om 11.00 uur is, zodat ze al gebruik kunnen maken van de faciliteiten op je park? Regel dit dan met je contactpersoon bij WiFi-ticket.
Als een gast internet reserveert tijdens zijn verblijf, kan het tot 5 minuten duren voordat hij de mail met toegang ontvangt.
Veel instellingen worden aan de kant van WiFi-ticket gemaakt. Het is daarom belangrijk dat je je wensen zorgvuldig doorneemt met je contactpersoon.