WiFi-Ticket App

🇬🇧 English translation

De WiFi-ticket App geeft je de mogelijkheid om Booking Experts te koppelen aan je WiFi-ticket systeem. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).

1. Installeren van de applicatie
2. Manier van werken kiezen en instellen
   2.1 Je gast moet betalen voor het gebruik van het WiFi-ticket systeem
   2.2 Je gast kan gratis gebruik maken van het WiFi-ticket systeem
3. Goed om te weten


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store. Er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de App Store;
2. Kies vervolgens de WiFi-ticket App;

3. Klik bij de applicatie op +Installeer;

4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s);
5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op  Installeer;

6. Kies hier een van de twee mogelijkheden:

  1. Log in met je WiFi-ticket account;
  2. Vul een contactverzoek in om klant te worden.

7. Vul de benodigde gegevens in.

De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Manier van werken kiezen en instellen

WiFi-ticket kan op twee manieren aangeboden worden, voor beide manieren dien je samen met je contactpersoon bij WiFi-ticket de instellingen in het WiFi-ticket systeem goed te zetten.

2.1 Je gast moet betalen voor het gebruik van het WiFi-ticket systeem

Indien je gast dient te betalen voor het gebruik van het WiFi-ticket systeem en de toegang hiertoe zul je hiervoor een kostenpost met het soort 'Internet' moeten aanmaken. Het WiFi-ticket systeem krijgt, op basis van deze kostenpost een seintje dat er internet is afgenomen en zal op basis hiervan de toegang naar de gast versturen per mail*.

Op het moment dat de gast uitgecheckt wordt zal ook de toegang tot het WiFi-ticket systeem worden stopgezet.

2.2 Je gast kan gratis gebruik maken van het WiFi-ticket systeem

Indien je gast gratis gebruik kan maken van het WiFi-ticket systeem en de toegang hiertoe zul je hiervoor, in het WiFi-ticket systeem dit moeten instellen met je contactpersoon. Het WiFi-ticket systeem krijgt op het moment dat er een bevestigde reservering aankomt die dag een seintje en zal op basis hiervan de toegang naar de gast versturen per mail.

Op het moment dat de gast uitgecheckt wordt zal ook de toegang tot het WiFi-ticket systeem worden stopgezet.


3. Goed om te weten

  1. WiFi-ticket maakt de mail voor jou op. Indien je hier wijzigingen in wilt doorvoeren zal dat in overleg met je contactpersoon moeten gebeuren;
  2. WiFi-ticket verstuurt de mail op een door jou gekozen moment. Wil je dat je gasten bijvoorbeeld al om 9 uur internet mogen gebruiken, terwijl de check in pas om 11 uur is, zodat zij al gebruik kunnen maken van de faciliteiten op je park inclusief het internet? Stel dit dan met je contactpersoon van WiFi-ticket zo in;
  3. Indien een gast tijdens zijn verblijf nog internet bij boekt, kan het tot 5 minuten duren voordat zij de mail met toegang ontvangen;
  4. Veel instellingen worden aan de kant van WiFi-ticket gedaan. Het is dus zaak dat je je wensen goed met je contactpersoon doorneemt.
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.

Verder nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op