Gast labels

Een gast label kan snel kenmerken of voorkeuren van een gast naar voren brengen. Hierdoor kun je gemakkelijk bijzondere informatie over je verschillende gasten opslaan. In dit artikel wordt verder uitgelegd hoe je een gast kunt labelen en waarom dit handig is.

Gast labels zijn alleen voor intern gebruik, dus de gasten hebben niet de mogelijkheid om deze te bekijken.

Nieuw gast label aanmaken

Nieuwe gast labels kunnen aangemaakt worden op organisatieniveau via het submenu labels in het tabblad 'gasten'. Hier kun je de labels een naam, emoji of symbool, en een kleur meegeven. Op dezelfde manier kun je ook bestaande labels bewerken of archiveren.

Gast label toevoegen

Je kunt gast labels toevoegen op administratie- en organisatieniveau door bij de betreffende gast op het pennetje achter 'geen labels' - of achter de reeds toegekende labels - te klikken. Vervolgens kun je een label toevoegen door de naam in te voeren of te kiezen uit het dropdown menu. Je kunt zodoende ook meerdere labels tegelijk toevoegen.

Labels zijn ideaal om verschillende gasten van elkaar te onderscheiden, zodat je je service zo goed mogelijk kunt afstemmen op de wensen van de gast. Zo kun je bijvoorbeeld het label 'loyale gast' toevoegen aan terugkerende gasten, of het label 'blacklist' voor gasten die je liever niet nog eens op je park verwelkomt.

Gast labels en overzichten

Naast de functionaliteit van gast labels bij bij het weergeven van voorkeuren en kenmerken van gasten, kun je gast labels ook goed gebruiken voor het maken van overzichten. Zo kun je bijvoorbeeld snel een overzicht exporteren van alle trouwe gasten die al vaker dan drie keer zijn verbleven of van alle gasten die hun betalingen niet nagekomen zijn.


🇬🇧🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.