Gasten

🇬🇧 English translation

In dit artikel wordt een uitleg gegeven over een gastenkaart. Een gastenkaart wordt automatisch aangemaakt als een gast een reservering plaatst. Is een gast al eerder verbleven? Dan wordt de nieuwe reservering aan de bestaande gatenkaart toegevoegd. 

1. Documenten toevoegen aan gastenkaart
2. Een nieuwe reservering maken
3. Bewerken/verwijderen van gastenkaart
4. Gasten filteren
5. Gasten toegang verlenen tot 'Mijn omgeving'
6. Gasten labels
7. Waar matchen we gasten op?
8. Groepsboekingen


Documenten toevoegen aan gastenkaart

Je kunt documenten zoals bijvoorbeeld een kopie legitimatie toevoegen aan de gastenkaart.

1. Zoek de gast door gebruik te maken van het Algemene Zoekveld;
2. Open de gastenkaart door op de Naam te klikken;

3. Klik bij Documenten op +Toevoegen.


Een nieuwe reservering aanmaken

Vanuit de gastenkaart kun je een nieuwe reservering starten. Dit is vooral handig voor het invoeren van langere arrangementen. De gastgegevens zijn dan direct ingevoerd.

1. Zoek de gast via het Algemene Zoekveld;
2. Open de gast door op de naam te klikken;

3. Kies voor + Nieuwe reservering om direct een reservering te kunnen starten. Je hebt ook de mogelijkheid om een reservering via het reserveringsformulier te maken;
4. Vanaf hier maak je de reservering zoals je dat gewend bent. Deze wordt automatisch gekoppeld aan de juiste gegevens. 


Bewerken/Verwijderen van gastenkaart

Soms moet er iets gewijzigd worden in een gastenkaart of wil de gast dat de gastenkaart verwijderd wordt. 

Bewerken
Een gastenkaart wordt automatisch bijgewerkt met de juiste gegevens op basis van de laatste reservering. Bijvoorbeeld: ik woonde op het Vlinderveld, maar bij een nieuwe reservering ben ik verhuisd naar de Bloemendijk. Dan wordt mijn adres in de gastkaart automatisch aangepast naar het nieuwe adres Bloemendijk. Vraagt de gast jou om informatie te bewerken? Dan doe je dat in een recente reservering met het potloodje bij de informatie van de boeker. 

Verwijderen
Soms wil een eigenaar dat een gastkaart verwijderd wordt. Dat is niet mogelijk, want je bent wettelijk verplicht om financiële informatie (zoals die van reserveringen) te bewaren. Wat wel kan, is de gast anonimiseren. Hiervoor zoek je de gast op en kies je voor Persoonsgegevens. 

Hier kun je de gast anonimiseren door te klikken op de knop Anonimiseer.
Let op: je kunt een gast alleen in het concern dashboard anonimiseren. Hiervoor dien je de managers rechten te hebben.


Gasten filteren

Je kunt gastgegevens filteren om bijvoorbeeld een actie te maken voor gasten die een nieuwsbrief ontvangen of die meer dan twee keer het park hebben bezocht.


Gasten toegang verlenen tot 'Mijn omgeving'

Gasten kunnen, indien je hiervoor een widget geplaatst hebt op je site, direct toegang krijgen tot hun Mijn omgeving.
Indien je de gast direct een toegangsmailtje wilt versturen kan dit vanuit de gastenkaart.

1. Ga naar het tabblad Gasten of zoek de gast rechts bovenin;
2. Klik op de juiste gast;
3. Klik op Verstuur toegangslink 'Mijn omgeving'.

Indien je even mee wilt kijken met de gast, dan heb je ook de mogelijkheid om de gast te imiteren.


Gasten labels

Je maakt zelf labels aan en koppelt deze aan de juiste gast. Het label zie je terug in het overzicht Gasten en in elke reservering die de gast maakt. 

Label aanmaken

Je maakt een gasten label als volgt aan.

1. Navigeer naar het Organisatie overzicht. Dit doe je door links bovenaan Booking Experts te klikken op de administratienaam en daar zie je dan de organistienaam in bold. Klik hier op;

2. Klik op het tabblad Gasten;
3. Kies in het rechtermenu Labels;
4. Klik op + Nieuw om een nieuw label aan te maken.

Label koppelen

Je kan de labels koppelen aan de gewenste gasten. Dit kan je doen op organisatie- en administratieniveau. 

1. Navigeer op het juiste niveau naar het tabblad Gasten;
2.
Klik op de naam van de gewenste gast;3. Klik achter de labels op het vierkantje met potlood;

 4. Koppel het juiste label en sla op.


Waar matchen we gasten op?

We matchen gasten op e-mailadres. Een e-mailadres is namelijk uniek. Heeft een gast geen e-mail adres? Dan matchen we op de combinatie: voornaam, achternaam, adres en postcode. Heb je twee reserveringen van dezelfde gast, gekoppeld aan een aparte gastkaart? Dan kan je deze gegevens gelijk maken in de reservering zodat dit samengevoegd wordt als één gast. 


Groepsboekingen

Bij groepsboekingen wordt alleen een gastenkaart gemaakt voor de hoofdboeker. Voor de onderliggende gasten kan je de gastenkaart invullen, indien gewenst. Meer informatie daarover lees je hier

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.