Preview Changes will not be visible to customers until published.

Borg items vrijgeven en terugbetalen

Heeft de gast het volledige borgbedrag betaald en krijgt je gast dan ook het volledige bedrag terug? De borg wordt automatisch vrijgegeven op basis van de instellingen van je borgbeleid. Dit biedt de mogelijkheid om een extra controle uit te voeren binnen de ingestelde tijd, bijvoorbeeld of er schade is ontstaan binnen je accommodatie tijdens het verblijf van je gast.


De vrijgegeven borg wordt toegevoegd aan de boeking en is terug te vinden onder Te betalen facturen. Als er nog een openstaand bedrag op de reservering staat, kan dit eventueel met de borg worden verrekend.

Wil je het borgbedrag terugbetalen? Dit kan via een batchbetaling of door individuele terugbetalingen per factuur via Mollie.

Automatisch terugbetalen van borg

De borg wordt automatisch terugbetaald als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

  • Alle borgitems binnen de boeking zijn vrijgegeven.
  • De optie voor automatische vrijgave is ingeschakeld in je borgbeleid.
  • De betaling is uitgevoerd via BEX Payments, en alle betalingen voor de reservering zijn met dezelfde betaalmethode gedaan.
  • Het betalingssaldo van de boeking komt overeen met het totale bedrag van de vrijgegeven borg.

Let op, het automatisch terugbetalen van borg wordt alleen uitgevoerd wanneer je met BEX Payments werkt.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.