Veelgestelde vragen Airbnb (Qenner)

In dit artikel lees je antwoorden op veelgestelde vragen over de koppeling tussen Airbnb en Booking Experts, met Qenner als channel manager. Deze antwoorden zijn gegeven vanuit Qenner. Per onderwerp staan de antwoorden uitgeschreven.

Content:

  • Wanneer er een bestaande listing is, verversen wij de content niet, dat doen wij alleen op verzoek.
  • Wanneer er een nieuwe listing wordt aangemaakt wordt de content overgenomen vanuit Booking Experts. Het verversen van de content doen we alleen op verzoek.
  • Het verversen van de content kunnen wij per categorie doen: faciliteiten/beschrijving/foto’s. Als je bijvoorbeeld alleen de foto’s ververst wil hebben, maar de beschrijving niet, dan kan dat.
  • Wij kunnen maximaal 500 karakters aan beschrijving opsturen. Wil je de beschrijving uitbreiden, dan kun je dat zelf doen op je Airbnb account.
  • Faciliteiten worden overgenomen vanuit Booking Experts zolang de faciliteiten bij Qenner en Airbnb bekend zijn. Mis je een faciliteit, neem dan contact op voor de mogelijkheden.
  • De naam van een listing mag maximaal 50 karakters lang zijn. Op verzoek kan de naam van een listing gewijzigd worden.

Prijzen/aanbiedingen:

  • Alle verplichte kosten dienen door de gast aan Airbnb betaald te worden. Airbnb staat niet toe dat er kosten ter plaatse betaald moeten worden.
  • Airbnb kent maar 3 prijscategorieën: Huursom, Schoonmaakkosten, Belastingen. Alle overige kostenposten worden verdeeld onderdeze 3 categorieën. Zo valt bedlinnen bijvoorbeeld onder de categorie Schoonmaakkosten.
  • Optionele kostenposten kunnen niet opgestuurd worden naar Airbnb.
  • Borg tot €500,- kan niet opgestuurd worden naar Airbnb. Airbnb heeft hier zelf een beschermingsprogramma voor, genaamd Aircover.
  • Aanbiedingen/Special Offers geconfigureerd in Airbnb worden verwerkt in Booking Experts met de dan geldende prijs, er wordt een aangepaste huurprijs doorgegeven.
  • Wijzig je de naam van een kostenpost, vraag dan aan Qenner of deze nog goed verwerkt wordt.
  • De annuleringsvoorwaarden worden ingesteld op de meest strenge policy, dit kan op verzoek gewijzigd worden.
  • Maak je gebruik van extra-persoonstarieven, dan wordt dit niet als aparte kostenposten opgestuurd, maar verwerkt in de huursom.

Boeken:

  • I.v.m. de privacy van de gast zijn de gegevens die wij doorkrijgen vanuit Airbnb heel summier.
  • Geboortedata krijgen wij niet door vanuit Airbnb en worden om die reden gefingeerd. Er wordt wel met leeftijds categorieën gewerkt.
  • Wij krijgen geen e-mailadres van de gast door vanuit Airbnb.
  • Wanneer een gast zijn reservering wijzigt, wordt dit niet automatisch in Booking Experts verwerkt. Je krijgt hierover een mail zodat je de reservering zelf kunt aanpassen.
  • Annuleringen worden direct verwerkt in Booking Experts.
  • We kunnen alleen een totale max. bezetting doorgeven aan Airbnb en geen bezetting per persoonscategorie, voorbeeld: Accommodatie van max. 5 personen, waarin 3 volw. en 2 kinderen in kunnen, wordt dit doorgegeven aan Airbnb voor max. 5 personen. Wanneer er op Airbnb dan voor5 volw. geboekt wordt, faalt de boeking in de laatste stap. 

Huisdieren

  • Huisdieren kunnen verwerkt worden via de koppeling. Houd er rekening mee dat er voor huisdieren alleen een kostenpost per verblijf ingesteld kan worden. Deze kostenpost dient voor alle verblijfsduur hetzelfde te zijn.

Communicatie met de gast:

  • Airbnb wil dat alle communicatie via hun eigen platform verloopt, via de chat met de gast.
  • Wij krijgen geen e-mailadres van de gast door vanuit Airbnb. Er wordt door ons bij elke boeking automatisch een e-mailadres gegenereerd. Zo’n e-mailadres ziet er als volgt uit: guest+airbnb.reserveringsnummer@guests.qenner.com.
  • Alle mails (zoals boekingsbevestigingen en aankomstinformatie) die naar dit e-mailadres gestuurd worden, worden automatisch naar de chat met de klant verstuurd. Let op: we kunnen op dit moment nog geen bijlagen versturen.
  • Chat berichten die de gast stuurt kunnen wij op verzoek doorsturen naar jullie eigen e-mailadres.

Tip! Om toch achter het privé mail adres van de Airbnb gast te komen, kan je een auto email opstellen in Booking Experts. Deze kan je naar reserveringen sturen die geboekt hebben met het kanaal 'Airbnb'. Hierin vraag je te reageren op de mail met hun eigen mail adres, deze kan je vervolgens aanpassen in de reservering zodat de communicatie vanuit Booking Experts naar het juiste mail adres toe gaat.

Algemeen:

  • Aan 1 product kan maar 1 advertentie gekoppeld worden, wanneer onder dit product meerdere units hangen, krijgt de advertentie een voorraad (inventory).
  • Aan 1 administratie kunnen meerdere host accounts gekoppeld worden. De betreffende hosts moeten ons allemaal toestemming geven via de link, anders kunnen we niet koppelen.
  • Er kunnen meerdere administraties aan 1 host account gekoppeld worden.
  • Wanneer je co-host bent van een listing, dient de oorspronkelijke host ons toestemming te geven, anders kunnen we delisting niet koppelen.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.