Preview Changes will not be visible to customers until published.

Eigenaar aan object koppelen en eigenarenafspraak maken

Als een object wordt verkocht, moet de nieuwe eigenaar aan het object gekoppeld worden via een eigenarenafspraak. Dit is nodig om via Booking Experts te kunnen factureren en afrekeningen te maken, en de gemaakte afspraken toe te passen.

Nieuwe eigenarenafspraak maken

Ga naar het tabblad Inrichting en vervolgens naar objecten. Klik het object aan waaraan je een eigenaar wilt koppelen. Je kan het object ook zoeken via het zoekveld bovenin je scherm.

Wanneer je het object aangeklikt hebt kies je voor het tabblad eigenaar. Klik vervolgens op +Nieuwe afspraak.

Geef een ingangsdatum op en kies de eigenaar via de dropdown. Selecteer de juiste commissieafspraak. Zijn er kostenposten die je wilt verrekenen met de eigenaar? Geef deze dan hier op.

Vervolgens kies je het juiste Eigenarenprofiel. Het eigenarenprofiel bepaalt welke eigenaarsrechten de eigenaar krijgt via het eigenarenportaal.

Vink de periodieke kostenposten aan die voor deze eigenaar van toepassing zijn.

Periodieke kostenposten worden in de regel gerekend op de standaardprijs. Een aangepaste prijs kan handmatig ingevuld worden. Stel de aangepaste prijs in op 0 als deze periodieke kostenpost gratis moet zijn.

Geef indien van toepassing het kortingspercentage aan wat de eigenaar mag op ontvangen op eigen verblijven.

Als de eigenaar is vrijgesteld van toeristenbelasting, kun je dit via een vinkje aangeven. Dit vinkje is ook van toepassing als de eigenaar de toeristenbelasting jaarlijks afkoopt (forfait aan overheid). Kostenposten van het type 'toeristenbelasting' worden dan niet toegepast voor reserveringen van de eigenaar zelf.

De nieuw gemaakte afspraak vind je ook terug in het afsprakenoverzicht onder het tabblad 'Eigenaren'.

Gemaakte afspraak bewerken

Een gemaakte afspraak kun je verwijderen of bewerken indien er nog geen facturen aan gekoppeld zijn. Hiervoor klik je op de ingangsdatum.

Bij het aanmaken van een nieuwe afspraak dient rekening gehouden te worden met facturen die al aangemaakt zijn onder een vorige afspraak. Als een factuur de nieuwe periode/afspraak overlapt wordt hiervoor een foutmelding gegeven.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.