HomeToGo App

🇬🇧 English translation

De HomeToGo App geeft je de mogelijkheid om Booking Experts te koppelen aan HomeToGO en daarmee je aanbod gericht en internationaal aan te bieden. In dit artikel leggen we uit hoe je deze kan installeren voor je eigen administratie(s).

1. Installeren van de applicatie

2. Administratie(s) koppelen

2.1 Annuleringsbeleid

3. Types koppelen aan een administratie

3.1 Informatie pushen

3.2. Minimum content eisen

4. Restricties

4.1 Kortingsacties

4.2 Couponnen en arrangementen

4.3 Kostenposten

4.4 Types

5. Wijziging in reservering

6. Verwijderen gegevens


Aanmelden voor HomeToGo

Nadat je de app gedownload hebt, meld je de organisatie aan bij HomeToGo via deze link. Hieronder leggen we uit hoe je de App installeert.

Let op! Indien je administratie(s) een reeds bestaande Belvilla of Interhome koppeling heeft, kan er pas gekoppeld worden met HomeToGo wanneer deze partijen niet meer de data richting HomeToGo synchroniseert! Dit dien je als organisatie eerst richting Belvilla/Interhome te communiceren. Pas als de synchronisatie tussen Belvilla/Interhome en HomeToGo uitgeschakeld is, kan je administratie rechtstreeks met HomeToGo gekoppeld worden. 

De gehele inrichting wordt dagelijks (1x per dag) opgevraagd door HomeToGo en de beschikbaarheid wordt elk uur bijgewerkt.


1. Installeren van de applicatie

Om de applicatie te kunnen installeren dien je toegang te hebben tot de App Store, er komt in dit geval een marktkraampje boven in je menubalk van Booking Experts te staan. Indien je dit nog niet hebt, vraag Support om de App Store voor je te activeren.

1. Klik op het icoontje voor de    App Store; 2. Kies vervolgens de   HomeToGo App;


3. Klik bij de applicatie op   +Installeer;


4. Hier zie je een overzicht van wat de applicatie allemaal kan inzien in je administratie(s); 5. Kies de administratie(s) waarvoor deze applicatie geïnstalleerd moet worden en klik op   Installeer


6. De app is geautoriseerd. Klik op  OK om door te gaan.


De applicatie is succesvol geïnstalleerd! 🎉


2. Administratie(s) koppelen

Een HomeToGo adverteerder bevat één of meer gekoppelde Booking Experts administraties. Iedere adverteerder wordt aan een taal en munteenheid. 

1. Kies bij   Commando's voor Beheer adverteerders;


2. Klik op  + Toevoegen;


3. Kies of de adverteerder actief of inactief moet zijn; 4. Pas, indien gewenst, het HomeToGo adverteerder ID aan;

Let op! Pas enkel de 0 aan indien je wilt dat alle administraties van je organisatie een aparte advertentie bij HomeToGo krijgen.

5. Kies de gewenste Taal en Munteenheid; (Dit dien je ook bij HomeToGo in te stellen);


6. Voeg de adverteerder toe;

7. Klik op het cijfer bij  gekoppelde administraties;


8. Klik op + Toevoegen;

9. Voer de gegevens in; (een overzicht van de keuze in annuleringsbeleid vindt je hier)

10. Voeg de administratie toe.


2. Annuleringsbeleid

HomeToGo biedt onderstaande annuleringsbeleid aan.

Let op! het percentage is van toepassing op het bedrag dat de reiziger heeft betaald op het moment van de annulering, en niet het totale bedrag van de reservering. Het is dus taak om je aanbetalingsbeleid voor het HomeToG kanaal hierop af te stemmen.

Geen restitutie: Er wordt geen restitutie aangeboden bij annulering.

Strict: Voor boekingen geannuleerd tot 60 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 100% restitutie.

Streng: Voor boekingen geannuleerd tot 60 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 30 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 50 % restitutie.

Gematigd: Voor boekingen geannuleerd tot 30 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 14 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 50% restitutie.

Flexibel: Voor boekingen geannuleerd tot 14 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 100% restitutie. Voor boekingen geannuleerd tot 7 dagen voor het begin van het verblijf ontvangt de reiziger 50% restitutie.


3. Types koppelen aan een administratie

Actieve gekoppelde Booking Experts types worden als listings aangeboden aan HomeToGo.
1. Ga naar de gekoppelde administratie waarvoor je een type koppeling wilt opzetten;
2. Klik op het cijfer bij  gekoppelde types;
3. Klik op  + Toevoegen;
4. Voer de gegevens in;
5. Voeg het gekoppelde type toe.

3.1 Informatie pushen

Het is mogelijk om handmatig de huidige prijs- en beschikbaarheid informatie te pushen indien je wijzigingen voor een bepaald type direct wilt verwerken.

Let op! Alle huur en als huur gekenmerkte kosten worden aan HomeToGo meegegeven als zijnde huurprijs.

1. Ga naar het gekoppelde type;
2. Klik op de naam van het type;
3. Klik vervolgens op de knop van de gewenste actie.

3.2 Minimum content eisen

Binnen Booking Experts hebben we de mogelijkheid om de verschillende content eisen te controleren, deze controle punten kun je op de volgende plekken terugvinden:

Bij het type:

Hierna dien je de keuze te maken voor welk taal en munteenheid je de controle wilt uitvoeren. Op basis van deze keuze krijg je feedback van de app.

Voordat een 'actief' type wordt getoond op HomeToGo, moet deze aan de volgende eisen voldoen:

  1. Adresgegevens moeten volledig en accuraat zijn, inclusief postcode en geolocatie. Als het een caravan of bungalow of iets dergelijks betreft, mag ook het adres van het park gebruikt worden, anders niet;
  2. Een omschrijving van minimaal (zonder HTML tags mee te rekenen) 400 karakters;
  3. Korte omschrijving van minimaal 20 tekens. De korte omschrijving wordt namelijk gebruikt als 'headline' op de HomeToGo site, in plaats van de naam van het type;
  4. Minimaal 10 scherpe foto's van minimaal HD formaat (1920x1080). Watermerken zijn niet toegestaan;
  5. Alle relevante vertalingen moeten sowieso in de taal van de master brand beschikbaar zijn.

Let op! sommige van deze restricties worden gecontroleerd bij het aanmaken van een type koppeling, maar er wordt niet gecontroleerd dat het type hieraan blijft voldoen.

  • Er moet minimaal 1 (actieve) betaalprovider ingesteld zijn, die betalingen in de munteenheid van de gekozen master brand kan afhandelen. Deze betaalprovider moet niet alleen creditkaarten ondersteunen;
  • Alleen complexe prijzen worden ondersteund.

Let op! sommige van deze restricties worden gecontroleerd bij het aanmaken van een administratie koppeling, maar er wordt niet gecontroleerd dat het administratie hieraan blijft voldoen.

Voor de administratie: 

4. Restricties

De HomeToGo app heeft meerdere restricties, hierdoor zul je sommige onderdelen binnen je administratie moeten aanpassen alvorens er gekoppeld kan worden. Hieronder een overzicht van deze restricties:

4.1 Kortingsacties

  • Kortingsacties met gastgroeplimieten worden niet ondersteund, en dienen dus ook niet ingesteld zijn voor een HomeToGo kanaal. Toch ingestelde kortingsacties met gastgroeplimieten worden genegeerd;
  • Alleen kortingsacties voor complexe prijzen kunnen van toepassing zijn op het HomeToGo kanaal.

4.2 Couponnen en arrangementen

  • Couponnen worden niet ondersteund, net als arrangementen.

4.3 Kostenposten

De kostenposten in Booking Experts worden gesynchroniseerd met  HomeToGo. Vervolgens rekent HomeToGo zelf de resulterende prijs uit. HomeToGo hanteert enkele restricties op de kostenposten, om een goede prijsberekening te maken. Hieronder volgt een opsomming van instellingen in kostenposten die HomeToGo niet ondersteund. 

Oplossing: Heb je een kostenpost die niet ondersteund wordt door  HomeToGo? Dan kan je het kanaal HomeToGo uitsluiten van de kostenpost. Dat doe je door de kostenpost te bewerken en te gaan het tabblad toepasbaarheid. Daar stel je in dat de kostenpost geldt voor specifieke kanalen en dan vink je het kanaal HomeToGo uit. Sla de wijzigen op. Wil je toch extra kosten rekenen? Maak dan een nieuwe kostenpost aan voor alleen het kanaal HomeToGo. Deze nieuwe kostenpost laat je qua prijs zoveel mogelijk aansluiten bij de originele kostenpost, maar dan op een manier dat HomeToGo het wel ondersteunt. 

Bijvoorbeeld: voor een kostenpost die normaal in de all-in prijs zit, maak je voor alleen het kanaal  HomeToGo een kostenpost aan waarbij dit niet in de all-in prijs zit. 

Hieronder de opsomming met beperkingen voor kostenposten die van toepassing zijn op een  HomeToGo kanaal:

  • HomeToGo heeft 2 leeftijdsgroepen, kinderen zijn alle leeftijden tot 8 jaar en iedereen van 8 jaar of ouder is volwassen. Dus als jij een kostenpost instelt voor volwassenen, dan pakt HomeToGo het ook voor een kind van 9 jaar;
  • HomeToGo vraagt alleen naar de aanwezigheid van huisdieren en niet naar het aantal huisdieren, daarom worden kostenposten van het type 'Per huisdier' of 'Per huisdier per nacht' altijd toegepast als er huisdieren aanwezig zijn. 
  • Alle kostenposten dienen meegenomen te worden in de all-in prijs;
  • Kostenposten m.b.t. de schoonmaak dienen het soort 'Schoonmaakkosten' te hebben;
  • Kostenposten m.b.t. borgsommen dienen het soort 'Borg' te hebben en moeten per verblijf of per stuk berekend worden of percentueel zijn;
  • Kostenposten m.b.t. toeristenbelasting dienen het soort 'Toeristenbelasting' te hebben. Dit is belangrijk, omdat de HomeToGo 'traveller service fee' en commissie over het totaalbedrag minus borg en belasting (incl. BTW) berekend wordt; 
  • Kostenposten met een negatief bedrag worden niet ondersteund wanneer ze verplicht zijn. Deze kunnen worden uitgesloten in de koppeling;
  • Kostenposten kunnen geen 'prijs per periode' hebben en dienen 1 prijs te hebben, voorbeeld: het is niet mogelijk om vanaf 01-01-2022 de prijs van het bedlinnen van €10 naar €11 te verhogen;
  • Voor de rest dient het soort zo accuraat mogelijk zijn. Bijvoorbeeld, een kostenpost m.b.t. een vroege check-in mogelijkheid dient niet het soort 'Schoonmaakkosten' te hebben, maar het soort 'Vroege check-in'. Bij voorkeur wordt er zo min mogelijk gekozen voor 'Overig'.

4.4 Types

  • Omschrijving en korte omschrijving dienen ingevuld te zijn en voldoen aan de minimum content eisen; 
  • Alle accommodaties zijn direct boekbaar;
  • De huur dient altijd gefactureerd te worden;
  • Indien opgegeven, dient het aantal slaapkamers groter te zijn dan 0. HomeToGo vereist namelijk dat elke aangeboden accommodatie minimaal 1 slaapkamer heeft. Als het aantal slaapkamers niet is opgegeven, wordt een aantal van 1 doorgegeven aan HomeToGo;
  • Als het aantal badkamers niet is opgegeven, wordt een aantal van 0 doorgegeven aan HomeToGo;
  • De gesynchroniseerde check-in tijd voor een type is het maximum van alle check-in tijden van de hele week;
  • De gesynchroniseerde check-uit tijd voor een type is het minimum van alle check-out tijden van de hele week;
  • Alleen kenmerken met gekoppelde kanaalkenmerken worden gesynchroniseerd. Kenmerken worden gesynchroniseerd op type-niveau. Kenmerken op accommodaties worden dus genegeerd;
  • Ook beperkingen m.b.t. huisdieren worden gesynchroniseerd op type-niveau. Echter, wanneer een van de onderliggende accommodaties geen huisdieren toestaat, dan wordt het volledige type voor huisdieren uitgesloten.
  • Wanneer het adres afwijkt van het park, dan dient er ook een postcode te zijn ingevuld. 

5. Wijziging in reservering

Wijzig je een reservering die via  HomeToGo is gekomen, bijvoorbeeld een andere vertrekdatum, accommodatie of kanaal? Dan wordt er automatisch een update gestuurd naar HomeToGo. Zij zijn dus op de hoogte van de wijziging.


6. Verwijderen gegevens

Het is niet mogelijk om een adverteerder te verwijderen wanneer hier administraties aan gekoppeld zijn. Daarnaast is het niet mogelijk om een administratie te verwijderen wanneer hier types aan gekoppeld zijn. Ook is het niet mogelijk om type koppelingen te verwijderen wanneer hier reserveringen op gemaakt zijn via het kanaal  HomeToGo.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.