Kosten verbinden aan taken

Bij de uitvoering van taken wordt materiaal gebruikt, apparaten vervangen, of arbeidskosten gemaakt. Deze kun je bijhouden door kosten in te stellen voor taken.

Dit maakt het mogelijk voor uitvoerders en beheerders om per taak de benodigde tijd en materiaal te registreren. Kosten uit taken kun je ook aan de eigenaar factureren.

Materiaalkosten en uurtarief instellen

Ga in de takenmodule naar het submenu 'Kosten'. Klik op '+Nieuw', en kies het type, 'materiaalkosten' of 'uurtarief'. Geef een duidelijke naam, bepaal de prijs, en koppel de juiste grootboekrekening.

Materiaalkosten zijn kostenposten met een vaste waarde, bijvoorbeeld een tuinlamp voor 30 euro. Vaak voorkomende diensten kun je ook een vaste waarde geven door ze als materiaalkosten in te stellen, bijvoorbeeld "Toilet ontstoppen" voor 50 euro.

Een uurtarief is een kostenpost die, in combinatie met een ingevoerde tijdkaart, bepaalt wat de arbeidskosten van een taak zijn. Het is mogelijk om meerdere uurtarieven aan te maken.

Uurtarief toepassen in takenlijst

Bij het bewerken of nieuw aanmaken van een takenlijst kun je één uurtarief koppelen. Dit uurtarief geldt voor alle geregistreerde tijdkaarten binnen deze takenlijst.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.