Taken factureren aan eigenaren
Als je met eigenaren werkt, komt het vaak voor dat de eigenaar in principe verantwoordelijk is voor alle onderhoud, maar dat het personeel van het vakantiepark toch bepaalde onderhoudstaken uitvoert. Deze taken wil je bij de eigenaar in rekening kunnen brengen.
In deze situatie kun je sneller onderhoudsproblemen oplossen, en heeft de eigenaar minder werk, en meestal ook minder kosten.
Taak opzetten voor controle en facturatie
Om een taak te kunnen factureren, moet je bij het aanmaken of bewerken van deze taak de vinkjes 'Taak moet gecontroleerd worden' en 'Taak moet gefactureerd worden' aanzetten. Als je kosten aangemaakt hebt, kunnen de uitvoerder of beheerder deze kosten registreren bij een taak. Vervolgens kun je deze kosten factureren aan de eigenaar.
Taakfactuur voor eigenaar
Wanneer de taak is afgerond en gecontroleerd, kan je een factuur maken voor de eigenaar. Klik binnen de taak op de blauwe knop '+Factureer eigenaar'. Je ziet nu de bijbehorende concept factuur, met de geregistreerde kosten in de factuurregels. Deze kosten zijn nog geheel aanpasbaar.
Factuurregels kunnen bewerkt worden via het potlood-icoontje, of verwijderd door op het prullenbak-icoontje te klikken. Ook kun je nog factuurregels toevoegen door in het rechtermenu onder het kopje 'Extra's' een kostenpost aan te klikken.
Conceptfacturen voor meerdere uitgevoerde taken voor één object/eigenaar worden automatisch gebundeld op één conceptfactuur.
Als je klaar bent om de factuur direct te versturen naar de eigenaar, klik je rechtsboven op 'Verstuur factuur'. Als je meerdere conceptfacturen tegelijk wilt versturen, doe je dat via het facturenoverzicht in de Financiële module.
Vanuit de takenmodule kun je taken in bulk als gecontroleerd markeren, of als gefactureerd. Als je taken in bulk factureert, vind je de corresponderende conceptfacturen in het facturenoverzicht in de Financiële module, tabblad 'Concept'.