Eigenaar en automatische incasso instellen

Instellen van automatische incasso

Wanneer de module voor het automatische incasso aan staat en je hebt automatische incasso aangevinkt in de betaalmethode Mollie kan elke eigenaar in zijn overzicht aangeven dat hij de facturen middels automatische incasso wil voldoen.


Om het automatische incasso in te stellen dient er een mandaat afgegeven te worden. Dit gebeurt in de vorm van een betaling op een factuur.

Hiervoor kan een reeds bestaande openstaande factuur gebruikt worden of er kan hiervoor een eenmalige eigenaar factuur gemaakt worden met een bedrag van €1,00.


De eigenaar logt hiervoor in in zijn Booking Experts omgeving en klikt vervolgens op het tabblad facturen. Geef hier toestemming voor automatische incasso of open de specifieke factuur en klik op betalen per automatische incasso.

Automatische uitschakeling na mislukte incasso

Na 3 pogingen tot het incasseren van het openstaande bedrag zal het automatische incasso uitgeschakeld worden door het systeem. Wanneer de eigenaar hier toch weer gebruik van wil maken dient deze eerst weer een mandaat af te geven door een betaling te doen.

Tips:

Standaard limiet

Het standaard limiet voor incasso's is 1000 euro bij Mollie maar dit kan op aanvraag verhoogd worden. Je dient hiervoor contact op te nemen met Mollie.

De verwerkingstijd

Het verwerken van een incasso kan wel 5 dagen duren. We incasseren op de vervaldatum van de factuur. Deze komen dus in een achterstand.

De weergave in de factuur

Als er een incasso onderweg is kun je dit zien aan de omschrijving "Deze factuur heeft nog een betaling openstaan met kenmerk <code> bij Mollie." bij de factuur.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.