Eigenaar en het automatisch incasseren van een betaling

Het incasseren van de betaling

Op het moment dat ervoor gekozen is om facturen te betalen middels automatische incasso wordt er een e-mail naar de eigenaar verzonden. In de e-mail wordt vermeld dat de factuur binnenkort geïncasseerd gaat worden. De eigenaar kan er vervolgens voor zorgen dat er op de opgegeven datum voldoende saldo op de rekening staat.

Het niet kunnen incasseren van de betaling

Aantal pogingen

Mislukt het incasseren van een automatische incasso? Dan doen we nog 3 pogingen. Elke ochtend rond 10:00 gaan we proberen alle incasso's te doen. Dus elke dag doen we een nieuwe poging. 

Let op: Storneert de eigenaar de automatische incasso? Dan kan je de betaling handmatig van de factuur afboeken in Booking Experts. Het openstaande bedrag wordt dan opnieuw geïncasseerd, mits het aantal pogingen nog niet verlopen is. Dus als er al 3 pogingen waren gedaan voor een factuur, dan proberen we het later niet opnieuw voor die factuur (ook niet met het handmatig afboeken). Wil je wel opnieuw een automatische incasso starten? Dan kan je de factuur crediteren en een nieuwe factuur aanmaken. 

Notificatie naar de eigenaar

Als een betaling binnen 3 pogingen niet voldaan is wordt er per e-mail een bericht naar de eigenaar gestuurd. Op dat moment wordt de mogelijkheid geboden om de factuur middels de betaalprovider te voldoen. We sturen daarvoor het bericht sjabloon Eigenaar notificatie van mislukte automatische incasso.


Te hoog incasso bedrag

Als het bedrag van bijvoorbeeld een periodieke factuur te hoog is, omdat het hoger is dan het limiet dat bij betaalprovider Mollie staat ingesteld (€ 1000 voor Mollie), dan wordt het onderstaande bericht naar de eigenaar verstuurd. Hierin wordt aangegeven dat het bedrag handmatig betaald dient te worden.

De factuur van Park X met factuurnummer 123456 kon helaas niet automatisch geïncasseerd worden: Het bedrag is te hoog voor de betaalmethode die u gekozen heeft voor automatische incasso. Betaal de factuur alstublieft handmatig. Klik op onderstaande link om naar de factuur te gaan. U kunt vanaf daar een nieuwe betaling starten.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.