Preview Changes will not be visible to customers until published.

Hoe betaalt de gast voor borg?

In het borgbeleid kun je instellen wanneer de borg betaald moet worden.

Borg combineren met een betalingstermijn

Wanneer je wil dat de borg gezamenlijk met de eerste- of laatste betalingstermijn van een betalingsregeling wordt voldaan, zal de borg met de eerste aanbetaling of laatste deelbetaling worden voldaan. 

Voorbeeld: Volgens de betalingsregeling moet de laatste betalingstermijn van 70% (€700,00) op 25 april aanbetaald zijn. De borg (€100,00) moet gezamenlijk met de laatste betalingstermijn op 25 april betaald zijn. Richting de gast wordt gecommuniceerd dat op 25 april €800,00 (inclusief €100,00 borg) betaald moet zijn.


Aparte betalingstermijn voor borg

Je kunt borg apart in rekening brengen door er een aparte betalingstermijn voor te maken. Je geeft aan hoeveel dagen voor aankomst de borg betaald moet zijn. Middels het e-mailsjabloon 'Betaalverzoek voor borg' wordt de gast op de hoogte gesteld dat er borg voor de reservering vereist is en voor wanneer deze betaald moet zijn. 


Verlopen betalingstermijnen

Wanneer er niet op tijd betaald is, wordt de verlopen betalingstermijn getoond in het Openstaande betalingen overzicht. Je kunt vanuit dit overzicht uitstel verlenen door de betalingsdeadline aan te passen of een herinnering te sturen.

Voor betalingstermijnen worden boeking- of factuurspecifieke e-mailnotificaties verstuurd, zoals de e-mailsjablonen 'Betalingsherinnering voor een openstaande betaling' of 'Aanmaning voor een openstaande factuur'.

Voor borgspecifieke betalingstermijnen worden borgspecifieke e-mailnotificaties verstuurd, zoals het e-mailsjabloon 'Betalingsherinnering voor borg’. Deze e-mailsjablonen worden alleen verstuurd voor borgen waarbij in het borgbeleid is aangegeven dat er middels een aparte betalingstermijn moet worden betaald.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.