Schade rapporteren en claimen voor borg
Indien er schade is gemaakt door de gast, kun je een schaderapport aanmaken. Per borg kun je één of meerdere schaderapporten toevoegen. Daarna kan de schade geclaimd worden, en verrekend met de gast.
Schade rapporteren
Op de reserveringskaart zie je de borg staan onder de bestelling. Klik voor het aanmaken van een schaderapport op de drie puntjes achter het borgbedrag.
Een schaderapport kan alleen aangemaakt worden, wanneer het volledige bedrag van de borg betaald is.
De geïnventariseerde schade kan gerapporteerd worden via dit schaderapport. Vul de naam van de schade in, het schadebedrag, en een bericht ter uitleg richting de gast.
Na het opslaan van het schaderapport verschijnt deze schade als een artikel in het borgoverzicht van de reservering. Om dit borgoverzicht te bekijken, klik op de naam van de borgregel in de reserveringskaart.
De statusaanduiding van de borg veranderd nadat er een schaderapport is toegevoegd.
Schade claimen
Als er geen verdere schaderapporten verwacht worden, kun je de schade claimen. Klik hiervoor ook op de drie puntjes achter het borgbedrag in de reserveringskaart. Er zijn drie soorten borgclaims, afhankelijk van het bedrag dat geclaimd wordt:
- Een volledige claim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag gelijk is aan het borgbedrag.
- Een gedeeltelijke claim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag lager is dan het borgbedrag. Het overgebleven bedrag moet handmatig worden vrijgegeven aan de gast.
- Een overclaim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag hoger is dan het borgbedrag. Hierbij wordt het volledige borgbedrag geclaimd, en wordt het overgeclaimde bedrag bij de gast in rekening gebracht via de gastbestelling.