Preview Changes will not be visible to customers until published.

Schade afhandelen voor borg

Indien er schade is gemaakt door de gast, kun je een schaderapport aanmaken. Per borgartikel kun je één of meerdere schaderapporten toevoegen. Een schaderapport kan alleen aangemaakt worden, wanneer het volledige bedrag van de borg betaalt is. Klik voor het aanmaken van een schaderapport, op de drie puntjes achter het borgartikel.

Zodra de schade geïnventariseerd is, kan de schade worden geclaimd. Elk schaderapport bevat een schadebedrag. Bij het claimen van de schade wordt er voor elk schaderapport een artikel toegevoegd aan de bestelling van de gast, waarbij het schadebedrag de prijs is.


Er bestaan drie soorten claims. 

  1. Een volledige claim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag gelijk is aan het borgbedrag. 
  2. Een gedeeltelijke claim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag lager is dan het borgbedrag. Hierbij wordt het overgebleven bedrag vrijgegeven.
  3. Een overclaim vindt plaats wanneer het totale schadebedrag hoger is dan het borgbedrag. Hierbij wordt het volledige borgbedrag geclaimd en wordt het overgeclaimde bedrag bij de gast in rekening gebracht via de gastbestelling.

🇬🇧 🇩🇪

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor je feedback Er was een probleem met het versturen van jouw feedback. Probeer het later opnieuw.